Animatie Pat a Mat (Buurman & Buurman)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

3 DVDs, da's mooi werk!
Zijn dit zowel de oude als de nieuwe Pat&Mat's?
En nog een vraag, zijn ze zo geniaal geweest om ook een geluidsband zonder NL stemmen mee te leveren? Natuurlijk is de NL tekst leuk, maar ik zou 'm aan m'n kleine Tsjechische neefje/nichtje willen geven, voor hen is 't origineel nog leuker.
 

Pelhřimov

Donateur
Vanmiddag heb ik bij "van Leest" in Dordrecht de dvd's van Buurman en Buurman deel 1, 2 en 3 gekocht (actieprijs: 3 voor 25 euro of 9,99 per stuk)

edit:
ik zag ze vanavond in de VPRO gids aangeboden worden voor 19,95 in een DVD-box
winkel.vpro.nl
 
.
De Volkskrant schreef:
Buurman & Buurman

6 dvd's

Wie kent ze niet: Buurman & Buurman, de twee doe-het-zelvers uit de mateloos populaire animatieserie. Met onverwoestbaar optimisme pakken ze werkelijk elke klus verkeerd aan. Hun talent voor het onveilig maken van hun eigen huis is groot. Toch hebben deze komische brokkenmakers altijd een oplossing. Nou ja, een soort van oplossing...

Buurman & Buurman komt oorspronkelijk uit Tsjechië. De Nederlandstalige versie – met de stemmen van Kees Prins en Simon van Leeuwen – was eerder te zien bij de VPRO. Niet alleen bij kinderen, maar ook onder volwassenen werd de serie een hit.

Alle 63 afleveringen van Buurman & Buurman zijn nu samengebracht in een 6 dvd-box (speelduur 486 min.). Deze box is in Nederland uitsluitend bij de Volkskrant verkrijgbaar.

Prijs: € 24,95
Verzendkosten: € 1,50
 
Is ook zo, schitterende serie. Alleen heel jammer dat ze Nederlandstalig zijn, waardoor je gedwongen bent de door Nederlanders erbij verzonnen teksten te beluisteren. Ik had liever de originele, Tsjechische versie gehad. :ja:
 
Leuk die DVD's, ik had ze ook besteld, en gisteren ontvangen.

Maar inderdaad nu valt me pas op hoeveel Nederlands er in gesproken wordt, ik dacht dat ze nauwelijks spraken.
De buurmannen zeggen "a je tó" als iets gelukt is, is dat een restje Tsjechisch?
 
In de originele serie wordt bij mijn weten niet of nauwelijks gesproken door de beide heren, op dat "A je to!" (Voor elkaar!) na. Geen idee waarom dat in de Nederlandse serie anders moest; de gebeurtenissen spreken immers (ook voor kinderen) voor zich? :confused:
 
Kijk op www.google.nl
video aan kliken, en typ in;

Buurman en Buurman dan zie je filmpjes van deze mannen,
ik heb ze al gezien, echt leuk zijn ze hoor, en leden laat me weten wat jullie er van vinden van de filmpjes.

Groetjes van
Patrick Kroon.

Ps; Ook als je Pat en Mat in typ, kreeg je de orginele van deze twee.
 

char

† In Memoriam
Vaste prik

Ik heb dit toch wel een tijdje volgehouden...

Ik stond dan b.v. in de keuken...En dan werd er keihard geroepen, vanuit de woonkamer:.. daar is de BUURMAN!!!..

En dan liep ik naar de voordeur.. om 'm open te doen!...

Dat was lachen voor die, toen nog, kleine meid!...

En daarna gezellig samen op de bank, voor de TV...

Char.
 

kuurgast

Donateur
Buurman & Buurman komen terug in het theater.
images

Van 23 maart t/m 2 juni 2013 nieuwe voorstelling "Buurman & Buurman beginnen voor zichzelf".

Buurman & Buurman wisten afgelopen seizoenen de harten van vele kinderen en hun ouders te stelen. Gelukkig komen de twee onhandige klussers terug naar het theater. Hoewel, gelukkig? Zij zijn voor zichzelf begonnen, als dat maar goed gaat! Met een hamer, een zaag, stukkie touw en wat lijm is alles zo gerepareerd. Hupsakee, lekker makkelijk!
Cabaretier Jelle Kuiper schreef het script en maakt er met regisseur Bruun Kuijt een swingende slapstickmusical van. De liedteksten komen van taalkunstenaar Ivo de Wijs. Voor mekaar. A je to!

Voor speellijst zie: ntk.nl/voorstelling/buurman-en-buurman-beginnen-voor-zichzelf
 
Bovenaan