Parkeren in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen,

Ik ga voor het eerst naar Tsjechie in augustus. Ik wil via Praag naar Cheb, en dacht met het vliegtuig naar Praag te gaan, en vanuit het vliegveld een auto te huren om 2 dagen later verder te gaan naar Cheb. Nu keek ik even iets over het parkeren in Praag, en zal dan door de kosten voor betaald parkeren waarschijnlijk pas een auto huren als ik naar Cheb reis.
Moet er in Cheb ook betaald worden voor parkeren, of niet. Zo ja, hoeveel en waar wel/niet.

vr groet, Lisca
 
Thanks, dus in Cheb moet je ook betalen?? Ik zal daar een week ongeveer verblijven dus.... Ik zal nog even moeten navragen hoe het zit bij het hotel of pension, of ik daar gratis kan parkeren.
 
Ik ben nog nooit in Cheb geweest, maar ik woon in de buurt van Svitavy en Litomysl. In het centrum moet je vaak wel betalen, maar dat kost dan 30 kč per uur. Buiten het centrum en bij de grote supermarkten heb je gratis parkeerplaatsen. Gewoon even rondkijken.
 

kuurgast

Donateur
Bijna overal is in Cheb betaald parkeren van 7.00 tot 17.00uur.
Je kan op mapy ook zien of en hoeveel betaald parkeren is op de gekleurde lijnen en P.
Hotel Barbarossa en Hotel Slávie hebben gratis parking.
Zie alle accommodaties in Cheb op mapy. Op de websites staat bij faciliteiten of er parking is.
Zo te zien op tic.cheb.cz/de/ich-suche-in-cheb/unterkuenfte hebben ze bijna allemaal parking.
Je kan ook met de bus van Praag naar Cheb in 3 uur om 10.30, 14.30 en 16.30 ofzo.
Of met boemeltje een kwartier sneller.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het nog steeds vrij parkeren is, maar als wij in Cheb zijn zijn, zetten we onze auto bij de Norma. Dan is het nog een paar honderd meter lopen naar het grote plein.
 
De tarieven in Cheb vallen ook nog wel mee:

Op basis van een contract exploiteert het bedrijf CHETES sro parkeerautomaten op het centrale grondgebied van de stad Cheb. Momenteel zijn er 10 parkeermeters geplaatst in het stadscentrum.
Bedrijfsuren van automaten
ma – vr: 8.00 – 17.00 uur
za: 8.00 – 12.00 uur

Parkeren op het Náměstí krále Jiřího z Poděbrad is de eerste 90 minuten gratis (maar wel met een gratis kaartje).

Buiten de openingstijden van de automaten is parkeren gratis.

Parkeer prijslijst​

30 minuten - CZK 10

60 minuten - CZK 20

Parkeren met korting op Kasárním náměstí​

6 uur - 50 CZK
 
Bedankt voor alle reacties en tips.

Ik zal die websites nakijken. Ik wil een week boeken in een pension of hostel, waarschijnlijk wel in de stad. Dus zal zien wat het kost, en hoop op gratis parkeren bij het verblijf, grtjs
 
Bovenaan