Parkeren in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Parkeren in Praag (bij Carrefour, winkelcentrum Novy Smichov)

Vorig jaar (2005) parkeerden wij gratis in de parkeergarage van Carefoure in Smichov en gingen verder Praag in met de leuke Praagse trammetjes. Ik heb nu ergens gelezen dat deze Carefoure overgenomen is door Tesco. Weet iemand of je daar nu nog gratis mag parkeren? Of heeft iemand een betere oplossing?
DSCF2993.JPG

Smichov winkelcentrum in Praag, goedkoop snacken (uit verschillende landen) op de bovenste etage.
 
Laatste keer dat ik daar parkeerde was zo'n 2 weken geleden, en toen was parkeren nog steeds gratis.
Toch niet echt verkeerd in zo'n grote stad vlakbij het centrum. Daar waar je in NL niet meer in de centra van de grote- en middelgrote steden gratis kan parkeren, kan het hier nog wel.
Alleen voor hoe lang nog is de vraag? :confused: Bohuzel...
 
aan de andere kant van praag is een winkelcentrum

met interspar daar kan je gratis parkeren er is een metro station bij . er is ook een bewaakte plek maar hij staat daar best wel veilig.
 
Dan bedoel je denk ik Cerny Most. Nadeel is dat het nog best een eindje met de metro is naar de stad. Novy Smichov is idd beter. Ik denk dat betaald parkeren hier pas wordt ingevoerd als er te veel mensen gaan parkeren die geen gebruik maken van de winkelfaciliteiten, maar de toerist willen uithangen .. niet teveel reclame maken dus :-)
 
24 uur bewaakte parkeerplaats gezocht

Hallo Luitjes,

Super die gratis parkeer plaatsen!
Staat de auto daar ook echt veilig? Ik wil hem zeker 4 dagen daar achterlaten.....en er nog mee terugrijden :deuk:

Weet iemand een goede 24 uur bewaakte parkeerplaats? Of een site waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt

gr.Patrick
 

Freddy2005

† In Memoriam
In de Carrefour parking Smichov, was er duidelijk bewaking door patrouillerende, geuniformeerde wakers. Ze waren met twee en waren overigens zeer vriendelijk en behulpzaam bij mijn vraag naar info.
 
Hoi Noeki, Zou je wat specifieker kunnen zijn a.u.b.
je schrijft "de andere kant van Praag"
Welke kant bedoel je dan? Wanneer wij naar Praag gaan komen we uit de richting Usti nad Labem is het toevallig die kant?
 
karl (Theo) schreef:
Hoi Noeki, Zou je wat specifieker kunnen zijn a.u.b.
je schrijft "de andere kant van Praag"
Welke kant bedoel je dan? Wanneer wij naar Praag gaan komen we uit de richting Usti nad Labem is het toevallig die kant?
het is aan de kant van beroun je ziet het wel
 
Freddy2005 schreef:
In de Carrefour parking Smichov, was er duidelijk bewaking door patrouillerende, geuniformeerde wakers. Ze waren met twee en waren overigens zeer vriendelijk en behulpzaam bij mijn vraag naar info.
Het is overigens verboden in Novy Smichov je auto te laten staan na sluitingstijd. E.e.a. valt hier te lezen...
 
Er zijn vele grote ondergrondse garages waar je kunt parkeren.
bijvoorbeeld bij hypermarket Carrefour op Andel, bij het nationaal theater aan de kade of het Rudolfinum (concertgebouw).
Maar er zijn in het centrum nog vele ondergrondse parkeergarages en bovengrondse, bewaakte, mogelijkheden om je auto veilig neer te zetten.

Daarnaast zijn er enkele transferia waarvandaan je met het Openbaar Vervoer verder kunt reizen:

Metro
Černý Most (lijn B), Chodov (lijn C), Ládví (C), Nádraží Holešovice (C), Nové Butovice (B), Opatov (C), Palmovka (B), Rajská zahrada (B), Skalka (A), Zličín (B)
Trein
Station Běchovice, Modřany en Radotín.

http://www.udi-praha.cz/regulace/parkri.htm
 
Als je in het centrum van Praag wilt parkeren, doe dat dan op een bewaakte parkeerplaats of garage. Niet op straat. Met name Praag 1 is alleen voor vergunninghouders en men schroomt niet om je auto weg te slepen
Karen
 
een goede plek is om te parkeren bij het winkelcentrum aan de kant bij beroun er is daar een bwaakt parkeerterrein en een parkeerterrein voor de winkels maar dan moet je wel vroeg komen want hij is snel vol. dan kan je als je terugkomt nog ff boodschappen doen bij de interspar want die is daar.
 
Ligt er een beetje aan waar je vandaan komt.
Wij parkeren altijd t .o het sparta stadion.(Kost niet veel)op de Milady Horakové.Een klein stukje terug lopen naar metro Hradcanska of recht door het parkje achter de parkeerplaats dan loop je in 10 a15 min.naar de moldau.
 
Waar in Praag veilig parkeren?

Hallo allemaal.

We gaan met de auto naar Tsjechië, en willen graag daarmee door het land heen. Nu vernam ik van een kennis van mij, die naar Praag is geweest, dat de autodiefstallen van westerse, en dan vooral Duitse auto's, daar best aan de hoge kant is. Vooral op Audi's, BMW's en Volkswagens zou men het hebben voorzien. Nu rij ik zelf in een Opel Zafira (niet het nieuwste model, maar toch). Is het raadzaam bepaalde voorzorgmaatregelen te nemen ? (Als de auto wordt gestolen, is de vakantie immers grondig verpest...)
Is het risico groter bij de P+R-parkeerplaatsen langs de rand van Praag, of juist de parkeerterreinen in het centrum ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
René
 
Wij zijn vorig jaar ook met de auto naar Praag geweest, we hebben een opel Astra.
De P+R waar wij langs kwamen stonden allemaal vol, dus zijn we doorgereden tot in het centrum van Praag.
Tot onze verbazing reden we zo een parkeergarage in,midden in het centrum.
En in de parkeergarage was het gratis parkeren.
Wij waren bijna midden in Praag,boven de parkeergarage was een groot winkelcentrum, en als we uit het winkelcentrum liepen,kon je zo op de tram stappen of iets verder met de metro rond.
Wij hebben voor de zekerheid wel de radio en het navigatiesysteem uit de auto gehaald, maar verder geen narigheid gehad.
 
Wij hebben voor de zekerheid wel de radio en het navigatiesysteem uit de auto gehaald, maar verder geen narigheid gehad.

Inderdaad, gewoon alle kostbare spullen uit de auto, of in ieder geval uit het zicht en het diefstal/inbraak percentage is vergelijkbaar als in iedere grote stad in Nederland.

Heb meer dan 1 jaar lang iedere werkdag onbeveiligd in het centrum van Praag geparkeerd met een Volvo S80 op NL kenteken, en er is nooit wat mee gebeurt.
 
Bovenaan