Parkeren campervan in Praag

Topic in 'Praag' gestart door Taxidriver, 31-12-2019.

1. Hey,

Ik ben einde januari in Praag voor 2 nachten en zou ergens mijn camper willen kwijtraken. Het liefst zo dicht mogelijk tegen het centrum. Er zijn parkings in het centrum maar deze zijn niet toegestaan voor campers, enkel gewone wagens blijkbaar (tot 5.2m). De camper waarmee ik ga is een VW campervan.
    Mijn eerste idee was om te parkeren op het eiland maar dit is blijkbaar gesloten tijdens deze periode.

Weet iemand een goeie plek? Thanks

kuurgast vindt dit leuk.
  2. Leo

Leo

Misschien is dit iets?
    https://www.parkovaninapraze10.cz/en/
    Circa 4 km tot centrum. Tramhalte voor de deur en Metrolijn A halte Želivského op ca 400 meter afstand.
    OV Praag heeft aangename prijzen en het is in ieder geval een van de weinigen die buiten de kerstvakantie zo vroeg in het jaar geopend is.

kuurgast vindt dit leuk.
  3. Bedankt Leo. Lijkt me te zijn wat ik zoek!

4. kuurgast

kuurgast Donateur

Er zijn daar 2 campings.
    Een is gesloten van oktober tot april, maar Císařská Louka is in winter open zie caravancamping.cz.

5. Ik heb caravancamping.cz gecontacteerd maar zijn blijkbaar toch gesloten.

6. Nee hoor, ik weet uit ervaring dat die camping echt het hele jaar door geopend is. Dus misschien nog eens proberen?;)

7. Blijkbaar nu wel toch...
    https://www.caravancamping.cz/english.php

8. Is het trouwens te doen om je wagen/camper gewoon op de openbare weg te laten staan voor 2 nachten in Praag 3 (lijkt me wel rustig daar)?

9. kuurgast

kuurgast Donateur

Jammer dat ze gestopt zijn en hopelijk komt er snel weer een andere eigenaar.
    Zone verkeersborden met een verbod op het parkeren van afgebeelde voertuigen op openbare stadswegen van 20:00 tot 06:00 uur werden bij de ingangen van de hoofdstad geplaatst om de bezetting van vrachtwagens van meer dan 3,5 ton, bussen, tractoren te verminderen, kampeervoertuigen, caravans, zijspannen, enz., om maximale vrije ruimte op het openbare stratennetwerk te garanderen voor het parkeren van auto's voor inwoners van de hoofdstad.
    Bron dotazy.praha.eu/dotaz/nocni-stani-kamionu.

Binnen de Praagse ring is bijna overal betaald parkeren in zones verdeeld.
    Nabij de dierentuin van Praag zijn veel kleine campings zie mapy.cz.
    Info over campercampings Praag campercontact.com/nl/tsjechie.

Laatst bewerkt: 20-01-2020
    dennuzzz vindt dit leuk.
  10. Ach, wat jammer nou... :snotter:
    Op deze camping zijn ooit (in 1998) mijn Tsjechische avonturen begonnen. De eigenaar, Theodor Kohout, is een paar jaar geleden overleden en o.a. familie heeft de boel vanaf toen draaiende gehouden. Misschien teveel werk en te zwaar, wie zal het zeggen. Ze hebben de laatste jaren ook veel opgeknapt, kan zijn dat dat ze financieel niet goed bekomen is...

Hoe dan ook: als bewijs wat een geweldige camping het is en was, hier een schitterend portret van ondergetekende uit 2000 op het terras. Zo te zien een warme avond!!
    :cheers:

20.jpg

Deel deze pagina