Parkeerbon

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo mensen,

Heeft iemand ervaring met wat er gebeurt als je hier een parkeerbon krijgt met een Tsjechies kenteken?
Wordt deze naar het adres van de kentekenhouder in Tsjechie gestuurd of ontloopt men deze ?
Heeft iemand info, ik hoor het graag. Volgens mij is er nog geen doorgifte namelijk tot op heden.

grt Cornelis
 
Ik vrees het ergste.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/boete-uit-het-buitenland-die-krijg-je-gewoon-de-bus

Maar je had gewoon moeten betalen! :zwijg:
Škoda toch??

Let op in deze landen, zij werken samen met het CJIB:
  • België
  • Bulgarije
  • Cyprus
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Hongarije
  • Letland
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Malta
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Roemenië
  • Slovenië
  • Slowakije
  • Spanje
  • Tsjechië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Zweden
Deze landen sturen nog eigen boetes:
  • Griekenland
  • Ierland
  • Italië
  • Kroatië
 
Kaartje kost je meestal tussen de 10 en 20 kc.... De boete is op zich niet zo hoog, maar...

Het CJIB gaat de boete innen op de Nederlandse wijze, want het CJIB mag het geld ook "houden" namelijk. Ze hoeven het niet terug te sturen naar Tsjechie. Daar komt dus de CJIB administratiekosten bij en de nogal snelle verhogingen...

Oeps....
 
Kaartje kost je meestal tussen de 10 en 20 kc.... De boete is op zich niet zo hoog, maar...

Het CJIB gaat de boete innen op de Nederlandse wijze, want het CJIB mag het geld ook "houden" namelijk. Ze hoeven het niet terug te sturen naar Tsjechie. Daar komt dus de CJIB administratiekosten bij en de nogal snelle verhogingen...

Oeps....

Lijkt me op zijn minst aanvechtbaar.
Kan niet zo zijn dat CJIB maar zijn eigen tarieven er overheen legt. Overtreding is begaan in buitenland conform buitenlandse 'tarieven'.
Dat het afgesproken is, is logisch. Maar dat maakt het nog niet legaal.

Ik zou het aanvechten tot Europese Hof.
 
Als je met een CZ kenteken in Haarlem een overtreding begaat dan wordt dit in de CZ administratie gekeken waar degene woont.
Daar wordt de rekening heen gestuurd. Dus veel succes met innen dan :) We weten hoe het gaat met de Polen die hier bekeuringen krijgen .....

Niet van niks dat politie Cat-scans in zet om buitenlandse autos van de weg te plukken om openstaande bekeuring te innen.
 
Bovenaan