Park in Praag: wie weet welke ik bedoel?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

13 jaar geleden zijn wij voor het eerst naar tsjechie geweest en hebben daar heel wat afgereden en bekeken,van praag naar brno-roznov-Karlovy Vary enz enz.
Omdat we nu 2 keer al besproken hebben om naar tsjechie te gaan ,de eerste keer bij esther haar buurman en de tweede keer met de hele familie naar rokytnice.
het doel van de eerste vakantie 30-12-2006/05-01-2007 is niet om echt te skieen,maar meer om ook andere dingen te bekijken en te doen
nu willen we ook graag een dag naar praag gaan,13 jaar geleden waren wij hier en we hebben toen een park bezocht(en volgens mij zijn dat er veel in praag)maar deze was volgens mij dicht bij het joodse kerkhof,na een stevige klim omhoog kwam je in een park waar ook veel beelden stonden,er waren ook studenten die daar een paar centen verdienden door bijvoorbeeld een tekening te maken enz enz.
kan iemand mij vertellen waar dit ongeveer geweest kan zijn.
mijn vader is kort na die tijd overleden ,hij was zeer bekend met praag maar kan het hem helaas niet meer vragen
hartelijk dank
groet Rika
 
het is niet het enige park waar je de moldau kan zien. op de heuvel Petrin kun je de Moldau ook heel goed zien! dat is dat park waar de kabeltram omhoog gaat en waar de eiffeltoren-replica bovenop staat.
 
Op de heuvel van petrin zijn meerder boomgaarden, parken en rozentuinen. Er is een groot stuk 'groen' dat zich uitstrekt van Smíchov tot aan Letná. De heuvel, inclusief alle parken wordt kortweg "Petrín" genoemd.
 
ik zal kijken of ik op internet wat herkenbare foto's kan vinden ,na jullie aanwijzingen,die kabeltram daar zijn we inderdaad ingeweest en in die toren zijn gerben en mijn vader ook geweest,maar daar hoefde je volgens mij niet stijl omhoog te lopen voordat je bij het park was.
staat me nog iets van bij dat we de auto onderaan ergens neer hebben gezet,en toen moesten lopen.
 

Leen

† In Memoriam
Het park op Vysehrad misschien. Het ligt niet vlakbij een joodse begraafplaats maar je heb hier wel Slavin een beroemd kerkhof waar ondermeer Dvorak ligt begraven. De klim naar boven kan via de trap achter het kubistisch huis langs de Moldau of via een grote poort. Openlucht theater, beeldengroepen, galarie, kerk, vestingmuren.
 
"Kampa" misschien? ligt aan de moldau, staan veel beelden, een galerij, oude watermolen en het huis van Jan Werich. Het park loopt ongeveer van de Karelsbrug naar "de brug der legioenen".
als je de straat oversteekt kom je bij Petrin terecht.
 
ik heb echt de hele avond zitten zoeken naar een foto op zolder,ben hem helaas nog niet tegengekomen.
toen wij in dat park waren weet ik nog zagen wij aan de andere kant van de moldau petrin op een heuvel liggen misschien dat dat iets meer zegt.morgen zoek ik verder naar de foto's
weltrusten voor nu
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Hey wachtwoord, slaap lekker alvast,

Maar met Google Earth of een ander programma moet dat toch uit te vinden zijn. Je zoekt de Petrin en kijkt dan aan de andere oever, dan moet je het kunnen vinden toch? :confused:;)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zegt deze foto je iets? Královská zahrada of het verlengde van Letenske Sady in de richting van de Praagse burcht.

kralovskazahrada29.JPG
 
is het echt ik had op het internet gezocht en kreeg allen de diernetuin in
Olomouc
maar waar wij waren in dat park waren geen dieren
ik denk toch dat ik zelf elk steegje zal moeten napluizen in december
 
Lukas14 schreef:
Hey wachtwoord, slaap lekker alvast,

Maar met Google Earth of een ander programma moet dat toch uit te vinden zijn. Je zoekt de Petrin en kijkt dan aan de andere oever, dan moet je het kunnen vinden toch? :confused:;)


lukas weet je wel hoe groot praag is ?? dat vind ik nooit met google earth
 
Bovenaan