Panorama spots met de auto

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hi! Weet er iemand of er ook een soort panorama spot is waar je met de auto bij kan? Oftewel ergens buiten de binnenstad op een veel hoger gelegen gedeelte waar je in het donker een prachtig uitzicht hebt over Praag?
Beetje te vergelijken met wat je in Los Angeles ook hebt zeg maar, kan zo snel even geen voorbeeld zoeken.

Op Google is het lastig zoeken, krijg voornamelijk de bekende plekken zoals de televisietoren of Petrin etc.
Vlakbij Reporyje zit een hoog deel maar daar kan je de auto niet neerzetten (smal weggetje met een hele lage berm waar je van z'n lang zal z'n leven niet meer uit komt met dit weer)

Ook wellicht handig voor andere zoekers. :)
 

Pelhřimov

Donateur
Ik weet wel wat uitzichtpunten, zie kaartje, maar daar kom je volgens mij niet met de auto.
Vanaf de Petrintoren en bij de burcht heb je ook een mooi zicht over Praag.
Zoek anders eens op mapy.cz naar vyhlídkové místo (uitzichtpunten)


upload_2018-9-13_17-13-45.png
 
Je ziet het niet goed op de foto maar hier heb je een aardig uitzicht over een groot deel van Praag.

ewj3y55h9.jpg

Op deze locatie:
https://www.google.cz/maps/place/STATE-INVEST+Roof+Systems+Ltd./@50.0195197,14.3401508,15.75z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x470b961d4dffaeff:0x7df30d5e0c287220!2sDalejská,+155+00+Praha-Řeporyje!3b1!8m2!3d50.0312212!4d14.3138454!3m4!1s0x470b966b07ccc083:0x8f89eccbc8e3c656!8m2!3d50.0209963!4d14.3403004

Helaas wat verder weg omdat er een weiland tussen zit en een vrij drukke weg maar van dat soort locaties kan ik bijvoorbeeld erg genieten. Dat soort locaties zoek ik dus.
 
kijk dan op mapy.cz daar is een iets hoger punt.

Hier eerst geweest, wat loopt dat steil omhoog zeg.. Auto lukte het niet in de tweede versnelling. Vrij smal daar en je kan je auto amper kwijt (Tip: Ga dus 's avonds!) uiteindelijk toch nog redelijk gelukt en waanzinnig uitzicht! Foto's zijn nog aan het overzetten, hoop dat er wat leuks bij zit. Je moet wel een stukje lopen trouwens.

Zřícenina Baba prague

Daarna hier geweest. Midden in een woonwijk waar nog flink wordt gebouwd. Op de locatie die Google Maps aangeeft bij de "baba Ruins" is niks, staan bouwhekken waar je niet doorheen kan kijken.
Stukje terugrijden en je komt op een smal weggetje die weer omlaag loopt met open uitzicht, erg prachtig! Ook hier post ik straks nog wat foto's van.
 
Bovenaan