Paarden

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wij zitten dit jaar weer in Javornik. (Vlak bij Vrchlabi) Ik ben op zoek naar leuke paarden dingetjes zoals een ruitersportwinkel, evenementen en natuurlijk het paardrijden zelf. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Chrissy
 
AGRO TRANS in Vichova nad Jizerou heeft wel wat voor paarden en ook voor ander vee maar verwacht er niet veel van en paardrijden kun jij in Bystra nad Jizerou.In Loukov bij de brug is een groot reklamebord te zien dus jij kunt het niet missen, al maar met de straat omhoog tot jij bijnaa boven op de berg bent.Ik ben benieuwt of jij geslaagt bent en of het goed bevallen is.Ik kom er vaak met de auto langs maar heb het noch nooit uitgeprobeert. Geen tijd.Zit jij in het pension Moria?
 
Gek, in de streken waar ik kom, heb ik nog nooit een paard gezien. Laat staan een paardenfarm.

De enige paarden die ik wel eens zie, zijn die van die nep-fiakers in Praag.

Wel grappig dat zo veel mensen op dit forum naar een geheel ander Tsjechië gaan, dan het Tsjechië waar ik kom.
 
Gek, in de streken waar ik kom, heb ik nog nooit een paard gezien. Laat staan een paardenfarm.

De enige paarden die ik wel eens zie, zijn die van die nep-fiakers in Praag.

Wel grappig dat zo veel mensen op dit forum naar een geheel ander Tsjechië gaan, dan het Tsjechië waar ik kom.


Ik ga al 12 jaar naar Tsjechië en meestal weer naar een ander gebied. Ik heb altijd wel kunnen paardrijden daar hoor. Je vind ze alleen vaak op plekken waar je niet kijkt en verwacht.
 
De buren van het landhuis waar je zit hebben een manege.
In svoboda ongeveer 4 km is vindt ik een aanrader.
Neem een kijkje in vervallen kerkje achter het huis.
Loop ook de straat verder door,en je ziet er vele vogelsoorten.
Fijne vakantie gewenst Cees
 
Drie jaar geleden hadden ze een tiental paarden, maar zag ook misstanden.
Dan toch maar een kijkje nemen in Svoboda, waar je rechtsaf gaat naar Trutnov linksaf tweede weg links
over een brugje, je kan er door de bossen bij je vakantieverblijf rijden. Cees
 
Nee, ik ben bruine koeien gewend, niet die gevlekte. Maar het toont misschien aan dat waar je niet op let, je ook niet ziet.

Andersom: denk aan een rode auto en plots zie je ze overal.
 
Bovenaan