Overzichtskaart glasfabrieken

Topic in 'Attracties & Bezienswaardigheden' gestart door Plenty, 14-08-2014.

1. Ik heb talloze topics zitten doorstruinen en uren zitten googlen, maar kom er niet uit.
    Wij zitten nu in Landal Marina Lipno in Zuid-Bohemen en a.s. weekend gaan we nog een paar dagen naar Praag.
    Wij willen ons glasservies aanvullen met nieuwe crystal glazen. Dus dachten we onderweg (naar Praag of van Praag naar huis) een glasfabriek te bezoeken en de kristallen glazen te kopen. Maar het is haast onmogelijk om uit te zoeken welke glasfabrieken op een route liggen (het maakt me niet uit om om te rijden).

Weet iemand of er een overzichtskaart is met daarop een aantal glasfabrieken?

NB. Het servies dat wij hebben is van "Crystal Bohemia", serie Betty, maar deze kan ik niet meer terugvinden. Nog wel in hetzelfde winkeltje waar we ze vorig jaar hebben gekocht, maar deze kan ik niet meer terugherleiden naar een fabrikant.
    De serie is te zien op http://www.klimt-crystal.cz/en/crys...randy-400-ml-6-pcs-czech-crystal-bohemia.html, maar de ets klopt niet, wij hebben nl. ets "Isabelle, te zien op "http://www.bohemia-exclusive.cz/en/crystal-product-glass-isabelle-67?width=410&height=665"

Enig idee hoe ik dit kan vinden?

2. dacht dat de fabriek van Crystal Bohemia in Novy bor staat ze hebben een winkel maar daar staat meer mooie glas beelden en vazen. in het stadje zelf zijn veel glas winkels te vinden

3. Hebben via internet kristal gekocht van het merk Bohemia Crystal.

Hebben een website in het nederlands, zie onderstaande link.

www.ksb-crystal.com

groet,

Martin

4. kuurgast

kuurgast Donateur

5. De fabriek Crystalex staat in Novy Bor; wij hebben daar vorig jaar eea gekocht en zullen het over 2 weken weer gaan doen :D

Laatst bewerkt: 15-08-2014
  6. Bedankt voor jullie reacties. We hebben uiteindelijk Novy Bor geprobeerd. Daar stond inderdaad Crystalex. Dit bleek echter niet de juiste te zijn. Er waren helaas ook maar 2 glaswinkeltjes voor zover we konden vinden. Maar ja, nog wel een mooie vaas en wat longdrink glazen gekocht. Tijdens een tussenstop in Budejovice op weg naar Praag zagen we dat onze glazen waarschijnlijk bij Crystalite worden (of nog waarschijnlijker; werden) gemaakt. Maar die fabriek ligt ten zuid-oosten van Praag en dat werd te veel omrijden.

Wellicht volgend jaar weer een poging ;-p

7. De fabriek van Crystalex heeft een giga winkel erbij staan ............... :D

8. kuurgast

kuurgast Donateur

Alle informatie die er te vinden is gaat over Crystalex ,zoals porcelanklara.cz en obchod.parcifal.cz.
    Bij crystalite.org is niets te vinden van dit decor.
    Enige die naar boven komt met zoeken is hcrystal.cz in Český Brod.
    Stuur ze allebei gewoon een mail in Engels of je het daar kan kopen.
    De naam wisselt maar decor wordt Mašle / strik genoemd.
    Heb je gezien dat de glazen in #4 verschillende voet hebben? De linker is geslepen en de anderen zijn glad.

Wel vreemd want hier staat toch Crystalite op de doos.

Aad Piekaar vindt dit leuk.

Deel deze pagina