Overnemen van een SRO en de belastingdienst

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

We zijn vast niet de eersten die deze vraag stellen, maar voor ons is er omtrent het bovenstaande toch nog wel het een en ander onduidelijk.
Wij overwegen een SRO in Tsjechie over te nemen van een collega.
Nu is het ons al duidelijk dat wij over de verhuur van het huis belasting zullen moeten betalen in Tsjechie. Nu is ons alleen niet duidelijk wat wij in Nederland moeten opgeven en/of betalen.
Het bedrag waarvoor wij de SRO overnemen wordt, naar wat ik heb begrepen, in Nederland gezien als kapitaal wat moet worden opgegeven in BOX 2. Het overnemen van de SRO wordt gefinancierd met een lening vanuit Nederland, mag deze er dan vervolgens weer van worden afgetrokken?

En wanneer wij de lening in Nederland op den duur zullen gaan aflossen met de opbrengsten uit de SRO, hoe werkt het dan? De vordering op de SRO wordt dan natuurlijk minder, hoe werkt dit dan belastingtechnisch?

Ik hoop dat iemand die hier ervaring mee heeft, ons het wat duidelijker kan maken.

Alvast hartelijk bedankt!
 
Als het een s.r.o. is die alleen een huis bezit, is het goed om te weten dat je ook als privépersoon onroerend goed kan kopen. Ik zou dus het huis kopen uit de s.r.o. als privépersoon. Scheelt jaarlijkse belastingaangifte en andere verplichtingen. Dan kan de vriend zijn s.r.o. opheffen.
 
BSA, neem is contact op met forumlid Radka, dan krijg je de correcte en actuele informatie.
Laat je van verschillende kanten goed informeren en trek dan eigen conclusies. Als dat laatste lastig is, dan moet je je afvragen of je wel een juiste keuze maakt met zo een constructie.

Eén advies is geen advies. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: bsa
Bovenaan