Over 6 uurtjes 8 dagen tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kort verslag 8 dagen Tsjechie Oad reuzengebergte
Programma Dag1 zo. spindleruv mlyn
dag2 ma.
Harrachof-Jelena Gora polen
dag3 di. vrij s,avonds muziek live tijdens diner
dag4 wo. Praag
dag5 do.
Hradec kralove- Ardspasske Skaly
dag 6 vr.
Boheems Paradijs-Jecin.
dag7 Za. Thuisreis vertrek 4.15 uur 3uur rijden 45min stop 3uur rijden 45 min.stop 2uur rijden 45 min stop.
16.30 uur afscheidsdiner in overstapplaats Zeddam naar Breda 21.uur Taxi oosterhout.
Een zeer geslaagde reis wel vermoeiend,maar was de moeite waard. Later meer. cees fijneman
 
Nog ff een foto van de reus uit krokonose.een van gemeentehuis Vrchlabi en vissentrap in de labe
vlak achter hotel .
Het hotel was goed leuke bediening bierprijs 0,5 ltr.30 kronen (voor mij belangrijk)
Rechts van hotel was cafe golf zelfde eigenaar leuk terras.(kom er zo vaak dat ik niets hoef te bestellen)
Ik bood de reus een biertje aan maar was met de auto en nam een cola,hij dronk er niet van want
hij trilde er zo mee dat alles er uit ging dus ik denk als hij niet met auto is hij genoeg alcohol drinkt.
De vissentrap foto is pas nieuw je ziet forel stroomopwaarts gaan.
Het gemeentehuis eens vanaf tuin zijkant gemaakt in prachtig park met heel veel vogels.
In nederland is vogelsterfte onder merels maar hier krioelt het ervan.
Dag 3 Harrachov-Jelena gora pl.
Harrachov glas blazerij tegenvaller is niet meer wat het geweest is 6 blazers en wat hulpjes,een soort wijnglazen
en in slijperij een man.meest massaproduktie.
volgens mij bestaan ze nog vanwege inkomsten bezoekers,wij waren met 32 personen a9,00 euro.
Daarna Jelena-gora polen,ik was er al vaker geweest maar je kan er leuk rondkijken.
Dag 4 vrij te besteden.
7uur ontbijt wandelschoenen aan bossen in vogels,eekhoorns,herten spotten.
terrasjes gepakt wat pivo,s en terug naar hotel voor diner met live muziek stond in programma.
Diner was goed muziek iets minder man kon enkelle ned, liedjes spelen op orgel.
Hij moest lopen met rollator maar hij had de spijkers van zijn kist in zijn zak zitten.
Dag 5 Praag allen waren onder de indruk maar ik was niet meegegaan(al vaak genoeg gezien)
later meer cees

P1010008.JPG P1010006.JPG P1010009.JPG P1010012.JPG
 
Dag 6 Hradec-kralove-Ardspasske skaly.
Wat rondgekeken koffie en nog iets anders om de dorst te lessen gedronken in Hradec.
Daarna Ardspasske flink gewandeld en na afloop enkelle pivo,s.
Het bootje was in Hradec een klein raderbootje op stoom.
Foto van kerk met plein was in vrchlabi kerkplein waar ook museum is was opengebroken en
wordt opnieuw bestraat. later meer. cees

P1010015.JPG P1010002.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dag 7 Boheems paradijs rotsstad Prachovske -Jecin
Wandeling gemaakt door stenen stad daarna bezichtiging Jecin.
Ik vind Jecin een leuke winkelstad,daarna had ik een hospoda gevonden.
0,5 ltr.tsjechies bier 20 kronen heb daar wel een tijdje gezeten.
Wat me opviel was dat velen op achterplaats gingen roken lieten handtassen en nieuwe kleding
telefoons fototoestel ect.achter zonder toezicht,en bleven dan 20 min. weg.
dit meerdere keren ik vind dit risicovol.
Daarna richting hotel voor diner wel flink moeten omrijden weg van trutnov-vrchlabi was afgesloten.
s,avonds galgenmaal(was goed)en laatste pivo,s cz genuttigd.
dag 8 terugreis 4.15 vertrokken 16.30 afscheidsdiner in Zeddam overstapplaats oad was goed.
Thuiskomst 21.15 wat vermoeid kon niet meer berichtjes sturen zag alles dubbel.
Ik was moe maar heel voldaan t was een leuke reis fijn gezelschap voor herhaling vatbaar.
groeten cees
 
Bovenaan