Oude schuur omtoveren tot een café

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beide namen zijn mooi.

Wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd , en het resultaat mag er best zijn.
De opening of open huis wil ik wel meemaken , als het in de vakantie is .
Ook al is er nog geen officiële opening (DIE ER ZEKER NOG KOMT), hebben wij altijd open huis. Iedereen is bij ons altijd van harte welkom. Bij deze zijn jullie dan ook uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen. Wij zijn er deze zomer vanaf 20 juli tot 8 augustus.
Er is nog een linde over, begrijp ik? ;)
Complimenten hoor, wat hebben jullie daar een werk aan gehad!

PS. Ik mis alleen één ding in de kroeg: de asbakken op tafel. :zwijg:
Nee de oude bomen zijn gekapt.

Ps. Hoeveel asbakken wil je hebben op de tafel?
Als er op alle tafels asbakken staan is mijn man degene die van alle asbakken gebruikt maakt.
Mag je raden wie deze weer schoon moet maken hahhaa
Maar goed als we gasten krijgen of een feestje maken zullen ze echt niet ontbreken.
Ik zie beugelflessen, groene.
Deze zijn helaas leeg. haha
Maar een beetje TWENTE mag er staan.
Lekker, maar ik zie nog liever die andere groene flessen (begint met een B). :)
Is ook al aanwezig.
 

Tabe

† In Memoriam
Een fantastisch resultaat en mijn complimenten. Onwillekeurig moet ik denken aan een topic die ik in 2010 ben gestart. Het verkrotten van authentieke Tsjechische boerenhuizen in de kleine dorpjes. Nu hebben jullie met veel enthousiasme, geduld en doorzettingsvermogen een vervallen schuur gerenoveerd. Ik denk dat het het nodige gekost heeft, zowel geld als doorzettingsvermogen. De "Tsjech" ziet er niets in om een dergelijk vervallen bouwwerk weer wat op te knappen. Zelfs slopen kost te veel of is teveel werk. Nogmaals, mijn petje voor jullie af en bij gelegenheid wil ik best wel eens een borreltje/fernetje drinken in jullie "bruine kroeg".

Voor de geïnteresseerden : www.tsjechie.net/forum/index.php?threads/verkrotten-van-tsjechische-huizen
 
Geweldig mooi!!!!
Hoe hebben jullie dat verbouwen in al die jaren vol gehouden?
Respect er voor!!!!!
Zolang je het maar ziet en voelt als een hobby, kun je het lang vol houden.
Ik moet er wel bij zeggen dat we de eerste jaren veel hulp van familie en vrienden hebben gehad.
Ons respect gaat dan ook uit naar deze mensen die ook maar steeds weer met veel plezier kwamen om ons te helpen.
We voelen ons altijd zeer prettig in en om ons huis, zo ook de tsjechen, deze zeggen ook dat ons huis een fijne energie heeft en goede sfeer uitstraalt. Nou wat wil je nog meer!
Is het alleen voor eigen gebruik, of mag je ook mensen ontvangen?
Wij mogen iedereen als gast uitnodigen, maar het is voor eigen gebruik en dus geen officieel café.
Gasten die onze boerderij gaan huren, en wij zijn dan ook toevallig aanwezig, mogen altijd gezellig 's avonds bij ons komen aan de bar als ze dat willen (het is voor ons gewoon hobby).
Hier vragen wij wel een kleine vergoeding voor. We kunnen natuurlijk niet onbeperkt gratis consumpties gaan weggeven. Forumleden die het leuk lijkt om een keer te komen kijken zijn ook van harte welkom. Het enige wat nog ontbreekt zijn de toiletten en de aankleding van de hal. Wil je deze zomer al eventueel komen, wij zijn er vanaf 20 juli t/m 8 augustus.
Wij komen in de bouwvak wel even langs.
Hé Hans en Greet gezellig dat jullie kunnen komen.
 
WOWWWW Echt geweldig Sylvia en Appie!! Mijn complimenten. Deze topic was mij helemaal ontgaan. Echt enorm knap wat jullie hier gedaan hebben! Ons prive cafe wordt bij lange na niet zo mooi en groot maar dit geeft wel inspiratie zeg!!

Ik kom zeker langs als we toevallig eens op hetzelfde moment in Tsjechië zijn!! Ik ga denk ik nog wel in oktober en als jullie er dan ook zijn probeer ik dat wel samen te laten vallen!! Want ben nu wel heeeeel benieuwd naar jullie stulp!
 
Geweldig en wat een moed om dat te doen.
Prachtig resultaat.
Krasna Lipa is ook een mooie naam.
Ik zou maar gaan slapen achter de tapkast.
Lijkt mij heerlijk wakker worden en nog mooier omvallen achter de tap.

Complimenten.

Groet van een kleine doe het zelver.
 
En in het echt ziet het er net zo prachtig uit. Daar kun je rustig een avondje Pivo drinken. Appie en Sylvia bedankt voor de uitnodiging en het was leuk om elkaar weer eens te spreken in jullie Buurtcafe:top:
 
En in het echt ziet het er net zo prachtig uit. Daar kun je rustig een avondje Pivo drinken. Appie en Sylvia bedankt voor de uitnodiging en het was leuk om elkaar weer eens te spreken in jullie Buurtcafe:top:
Haha gezellig was het zeker.
Appie heeft de veranda ook zover klaar gekregen. De dakpannen zitten erop, en de lichtbak van Staropramen hangt ook al. Volgend jaar een vloer erin en dan kunnen we ook droog een pivo drinken.
Zal binnenkort een foto plaatsen.
 
Bovenaan