Oude aanhangwagen in Tsjechië gebruiken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

forum mensen ff een vraag heb in nl een veroudere dubbel asseraanhanger zonder papieren nu had ik zelf bedacht om in nl een nieuwe te kopen en de oude naar cz tebrengen en daar te gaan gebruiken want ik heb daar ook een kar nodig ivm de verbouwing :) nu de vraag heb ik in cz papieren nodig voor de kar en hoe of wat bij de grensovergang:confused:
 
In Tsjechie hebben aanhangers een eigen kenteken, en moeten ook gekeurd worden.
Je hebt dus in elk geval de papieren van de aanhanger nodig als je hem mee naar Tsjechie neemt.
 
Nederlandse auto: Nederlandse wetgeving.

Aanhangwagens zijn trouwens goedkoop in Tsjechie, dus draai het verhaal om.
 
Ik ben al een tijdje bezig om een aanhanger te zoeken maar ze zijn in Nederland toch echt goedkoper.
 
aanhangwagen

als de trekkende wagen 1 hollandskenteken heeft ,moet je gewoon aan de n.l.wethouden
als de trekkende wagen 1 c.z.kenteken heeft moet de aanhanger eigendoms papieren hebben ,en moet gekeurd zij n(stk)
 
de waal dank u op dat antwoord had ik nodig ik ga dus nu met mijn oude kar naar cz en koop voor hier nl een nieuwe kar
 
aanhangwagen

Lager
nog even een aanvulling op uw vraag over aanhanger,het is ook zo dat,een N.L. auto ook een C.Z. aanhanger mag trekken ,mits hij de aanhangwagen papieren bij zich heeft,en gekeurd is.
Bij de grensovergang heb ikzelf nog nooit problemen gehad ,zelf kom ik al 35 jaar in C.Z en ben met de aanhanger plm 50 maal geweest.
ik wens u veel succes
 
Dubbelasser aanhangwagen, waarmee je met lading ook nog eens onder de 750 kilo moet blijven?

Dan zal er niet veel meekunnen :D

Maar mocht je daar wel onder blijven, kan je er met een Nederlandse auto wel mee rijden in Tsjechië, met de witte kentekenplaat van de trekkende auto.
Maar met een Tsjechische auto kan je er niet mee rijden.
 
volgens mij geldt voor aanhangwagens hetzelfde als voor auto,s om in tevoeren. volgens mij niet ouder dan 8 jaar
 
Hij heeft er geen papieren bij, dus invoeren gaat toch niet lukken :D

Maar waarschijnlijk geld de ouder dan 8 jaar regel voor aanhangers ook niet meer nu die voor auto's ook vervallen is...

:)
 
NL aanhanger exporteren naar CZ

Ik woon in CZ en wil volgende week in Nl een aanhanger met kenteken kopen en mee naar CZ nemen. Ik heb een auto met CZ kenteken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet ik voor de aanhanger in NL exportpapieren halen?
Moet ik de aanhanger eerst in CZ verzekeren voor ik er mee mag rijden?
Heeft iemand nog andere tips?

Joost
 

Vodnik

† In Memoriam
ik rijd met een tsjechische nummerplaat, mijn aanhanger (>750kg) heeft een nederlands kenteken. Nooit problemen MAAR LET OP:

Een nederlandse autoverzekering dekt ook de getrokken aanhanger (zie code A F op de groene kaart), een tsjechische autoverzekering NIET (alleen code A op groene kaart) Je moet de aanhanger dus apart verzekeren. In NL is er geen verz.mij. te vinden die dat doet! Ik heb m'n in NL geregistreerde aanhanger zonder problemen bij Ceska Pojistovna verzekerd. Toen er nog grenscontroles waren was het enige wat de douane wilde zien waren de verzekeringspapieren.
 
Bovenaan