Orthodoxe kerken met beroemde ikonen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Iemand stelde mij de vraag of ik Orthodoxe kerken in Tsjechie weet of ken waar bekende of beroemde Iconen kunnen worden bezichtigd. Misschien ook oude houten kerkjes. Echter heb ik zelf weinig kennis van Iconen en Orthodoxe kerken. Wie zou mij nuttige informatie kunnen geven van plaatsen waar dit te zien is.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp en informatie.
 
In Frantiskovy Lazne staat een Grieks-Orthodox kerkje met een aantal iconen. Je kunt de iconen helaas niet van dichtbij bezichtigen.
 
Alvast bedankt voor deze tips
smiley20.gif
. Ik hoop dat nog meer mensen nuttige informatie kunnen geven. Natuurlijk heeft elk dorp of stad wel een kerk(je), hoe klein het dorpje dan ook is. Zullen deze allemaal toegankelijk zijn voor publiek? Kun je zo naar binnen lopen? Wanneer je bijvoorbeeld interesse hebt om het te bekijken. Of blijkt dit toch moeilijk te worden. Wie heeft een ervaring? En hoe zit het met die houten kerkjes waar je mensen wel eens over hoort?
 
Dit lijkt op het eerste gezicht zeer interessant met een aantal foto's ook nog. Wel alles in het Tsjechisch zag ik, maar daar heb ik een Tsjechische vrouw voor
laugh.gif
. Ik denk dat ik deze informatie goed kan gebruiken. Bedankt voor de tip
 
Bovenaan