Opzichter nodig voor ons huisje in district Pelhřimov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste allen,

Mijn zussen en ik hebben 10 jaar geleden een zomerhuisje geërfd van mijn vader. In dit dorpje hebben we alle vakanties tijdens onze jeugd eigenlijk doorgebracht. Na het overlijden van mijn vader gingen we steeds minder naar het huisje toe en als we er zijn, zijn we vooral aan het klussen en aan het renoveren. Aangezien ik absoluut tegen het verkopen van het huisje ben, zoeken wij daarom een opzichter die ons een handje zou kunnen helpen.

Ik wil graag kijken naar de mogelijkheid om iemand (uiteraard betaald) de bevoegdheid tot onze huis te geven, om zulke zaken uit te besteden. Het gaat dus om terugkomende zaken, als het grasmaaien, schoonmaak en winterklaar maken van het huis, het huis weer zomerklaar maken voor bezoekers. Tevens gaat het om tijdelijk onderhoud, indien bijvoorbeeld het huis moet worden geschilderd, dakpanelen vervangen moeten worden en ander onderhoud.

Heeft iemand op dit forum ervaring met het inhuren van een opzichter voor het onderhoud van een zomerhuisje? Wellicht zijn er ook grotere verhuurbedrijven in de omgeving die we zouden kunnen contacten? Ik heb er een hele tijd over zitten brainstormen, maar heb toch besloten deze topic online te gooien. Alle tips zijn welkom!

Liefs,
Nathalie
 
Wij hebben indertijd onze buren als "huisbewaarders" gevraagd. En die wilden dat heel graag doen.
 
Dat hebben wij ook! Al 18 jaar zijn onze buren huisbewaarder, heel fijn.
Als we in de winter komen, brandt heerlijk de kachel.
Ook het gras wordt in de zomer bijgehouden.
En voor hun ook een mooi extraatje, voor allemaal goed.
 
Bovenaan