Oproep voor radio programma

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Van de NCRV radio heb ik de volgende e-mail gekregen. Zelf heb ik geen interesse, maar misschien heeft iemand anders hier zin in.
------------------------------------------------------------


Ik heb een verzoek aan u namens het NCRV radioprogramma Plein Publiek, elke werkdag tussen 10.00 en 11.30 uur op Radio 747 AM. Een nieuwe rubriek die ik verzorg heet Bitter & Zoet en daarin kunnen mensen vertellen over een lied als bron van inspiratie, troost, hoop of plezier. Elke week zoeken we een ander thema of invalshoek voor de gasten en hun liedkeuze.
Van ma. 10 t/m vrijdag 14 mei (en de week erna) zoek ik mensen uit de nieuwe EU-lidstaten die naar Nederland zijn gekomen. Zouden u mij kunnen helpen enkele namen van Tsjechen en Slowaken die in Nederland wonen die jullie geschikt achten om aan dit programma mee te werken? Er zijn geen bepaalde voorwaarden, noch aan de gasten, noch aan hun muziekkeuze. Alleen is het i.v.m. het interview wel wenselijk als een gast goed Nederlands spreekt. Misschien wilt u zelf wel komen, als u tijd heeft in genoemde week.
Het gekozen lied zou een lied uit de eigen Tsjechische of Slowaakse cultuur kunnen zijn. Het lied mag - live - op de radio gezongen worden, maar ook op cd of minidisc meegenomen worden.

We vragen: een tienminuten-durend interview rond een bepaald lied
Tijd: van 11.20 - 11.30 uur ('sochtends); graag rond 10.45 uur in de studio ter voorbereiding
Plaats: in de studio van het AKN-gebouw te Hilversum

We bieden: reiskostenvergoeding voor auto of voor trein/bus en taxi (vanaf Hilversum CS naar de studio).

Ik hoop op een reactie van u. Met vriendelijke groet,

Gottfrid van Eck, redacteur NCRV radio
tel. 035 - 671 92 98
fax 035 - 671 92 46
gottfrid.vaneck@ncrv.nl
www.ncrv.nl
 
Bovenaan