Opleiding orgel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Via e-mail kreeg ik de onderstaande vraag. Weet iemand wat? Voor degene die geen Tsjechisch/Slowaaks kan lezen:
Iemand die naar TU Delft gaat, zou graag ook orgel willen studeren. Op een Conservatorium misschien. Weet iemand Internet links met informatie?

Alvast bedankt


Ahoj Vasek..

Nahodou som otvoril forum na NL strankach. Chcem sa ta spytat, ci nevies o nejakej Web stranke so skolami umenia (myslim konkretne Organ - varhany po vasom
smile.gif
, teda skoly umeni). Chystam sa na semester na TU Delft a rad by som vo Varhanach pokracoval aj tam, len nemozem nic na nete najst..tak ak mas nejake info budem len rad
smile.gif
Diky...

Miso
 
Het Sweelinck conservatorium in Amsterdam is beroemd om z'n orgelopleidingen. Heb genoeg jongeren ontmoet uit Zuid-Afrika, Schotland, Denemarken etc. die huis en haard verlieten voor Orgel aan 't Sweelinck. Nieuwe site is alleen nog in Nederlands; oude site ook in Engels: http://www.english.oldcva.ahk.nl/english/frameset/frameset-klassiek-algemeen.htm
Overigens maak ik (met m'n gebrekkige Slowaaks) uit de vraag op dat 't over één semester gaat. Weet niet of dit nu juist wel of niet een complicerende factor is. Lijkt me bij 't Sweelinck wel erg moeilijk om binnen te komen; je zal vanuit je eigen orgelstudie al met goede referenties moeten komen wil je sowieso mogen voorspelen om aangenomen te worden?
Wel interessante combi: TU en Orgel. Gelukkig zijn er nog dergelijk breed-ingestelde mensen die meerdere volstrekt uiteenlopende disciplines goed beheersen.
 
Bovenaan