Openingstijden winkels Kerst en Oud & Nieuw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Allen,
Allereerst mijn excusses als de vraag al gesteld is. ik heb de zoekfunctie gebruikt en ook gegoogeld maar kan het niet vinden.
ik ga van 25 december tot en met 2 januari naar omgeving praag. nu wil ik graag weten of de supermarkten zoals tesco, kaufland, en penny (vast een paar vergeten) open zijn op 25 december en 1 januari.
Belangrijkste om te weten voor mij is 25 december omdat ik dan aankom en ik spullen vanuit nederland mee moet nemen als alles dicht is.
Alvast bedankt voor de antwoorden. :dank2:
 
Op 1e kerstdag:rudolfknipoog: is alles dicht, ook kerstavond gaat alles eerder dicht net zo op oudejaarsavond,:boem: 1 januari is alles gesloten. Ook de meeste restaurants. Neem dus voor de eerste dag mee uit Nederland, 2e kerstdag kun je weer boodschappen doen en regel iets voor nieuwjaarsdag!

Alvast een hele fijne kerst en een goed uiteinde in Tsjechië toegewenst:nazdravi:
Ik weet niet hoe het bij de toeristiche plaatsen is,:confused: er staat n.l. niet bij waar je zit, maar ik denk dat het door heel Tsjechië gelijk is!
 
Nee de restaurants zijn gewoon open. alleen de supermarkten zijn gesloten. tenzij iemand andere informatie heeft? dan horen wij het graag

Ik kom er al vrijwel mijn hele leven, en het kan inderdaad zijn dat er een restaurantje open is maar heb dit niet vaak meegemaakt en dan moet je inderdaad reserven.

Vooral de avond voor kerst is het trouwens overal dicht na mijn idee.
 
Allen bedankt voor de informatie.
De winkels zijn inderdaad dicht op 25 december en 1 januari.
Ik heb voor de zekerheid gereserveerd bij een restaurant zodat ik niet de deksel op mijn neus krijg. de tesco in praag schijnt op 1 januari wel open te zijn als ik hun pagina mag geloven. maar dat hinderd niet haal gewoon 31 december wat meer boodschappen.

Voor iedereen alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.
Groeten,
Donny
 
Nog even een reactie op dit bericht. Zonet de folder van de Lidl bekeken. In Vrchlabi is de Lidl op 24 december vanaf 12.00 uur gesloten. Ook 1e en 2e kerstdag blijft de winkel gesloten. Op 31 december gaat de winkel om 15.00 uur dicht en ook op 1 januari kun je er niet terecht voor je boodschappen.
 
Op 1e kerstdag:rudolfknipoog: is alles dicht, ook kerstavond gaat alles eerder dicht net zo op oudejaarsavond,:boem: 1 januari is alles gesloten. Ook de meeste restaurants. Neem dus voor de eerste dag mee uit Nederland, 2e kerstdag kun je weer boodschappen doen en regel iets voor nieuwjaarsdag!

Degenen die a la carte willen eten op 24 december kunnen terecht bij hotel Pod Zvicinou. Speciaal voor de Nederlanders is er op 25 december een kerstdiner. Reserveren is wel aan te bevelen.
 
Iedereen een gelukkig en gezond 2011.
Bedankt voor al jullie reakties.
Helaas hebben we onderweg van nederland naar tsjechie een ongeluk gehad met de auto waardoor we niet meer verder konden rijden en naar het ziekenhuis gebracht moesten worden. wij zijn vandaag weer in nederland terug gekomen en de auto (altans wat er van over is) komt morgen terug. Met ons gaat het goed wat kneuzingen en erg geschrokken. Hoe het met de auto is zien we morgen.
Helaas dekt de annuleringsverzekering dit niet daarom moeten we nu weer opnieuw sparen voor de volgende vakantie. maar dat we gaan is zeker. alleen nu dan waarschijnlijk met een andere auto en in de zomer als het niet glad is en vrachtwagens tegen je aan glijden en je pletten

Groeten,
Donny
 
Kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn! :(
Gelukkig maar dat jullie er goed vanaf zijn gekomen, had ook heel anders af kunnen lopen.
Dat wordt dubbel genieten van de vakantie!:top:
 

kuurgast

Donateur
Donny wat moet dat een verschrikkelijk moment zijn geweest als alles op je afkomt glijden. :slik:
Hadden jullie niet een goede verzekering voor dit soort schade? Zijn jullie wel verder op vakantie geweest
of alleen het ziekenhuis gezien?
 
Helaas hebben we alleen het geweldige ziekenhuis van duitsland gezien. kan zo 123 niet de plaats opnoemen maar was in de buurt van nurnberg.
Het ongeluk wordt nu onderzocht in duitsland wie de schuldige is. maar ja een NL auto en een D vrachtwagen?? dan weet ik het antwoord al :-P maar de annuleringsverzekering van de vakantie heeft al laten weten niet uit te keren.
Je schrikt je inderdaad een puntje puntje puntje maar het belangrijkste is we leven nog en het was nog ellende van 2010 op naar het geweldige 2011.
 
Dat was vast wel even schrikken, wens jullie beterschap.
De anuleringsverzekering zou de door jullie betaalde overnachtingen moeten vergoeden en de reisverzekering zou de overige kosten moeten dekken.
Wij waren een aantal jaren geleden met wintersport in Tsjechie en toen moest mijn neef de tweede dag naar het ziekenhuis ivm een blindedarmontsteking, de anuleringsverzekering heeft toen alle nachten terug betaald welke hij niet in het hotel doorgebracht had.
 
Bovenaan