Bier & Wijn Pivovar Velké Březno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn afgelopen zaterdag 5 mei ( Bevrijdingsdag ) geweest , ik had op de website gekeken en om 14.30 uur was er een rondleiding zonder afspraak maar ipv dat ik Pivovarska 116 Velko Brezno had in gevuld op mijn TomTom had ik Usti nad Labem ingetikt en stonden wij daar middags om 14.15 in het centrum .
Voor dat ik dat door had dat ik verkeerd zat ben ik alsnog naar Velko Brezno gereden inmiddels daar aangekomen was het al bijna 14,45 uur en er stond niemand !
Ja wat gaan wij nu doen?

Daar kwam een Tsjechische auto aan met 2 fietsen op zijn dak en stopte achter ons en ik probeerde een praatje aan te knopen terwijl ik geen Tsjechisch kan spreken .
Hij vertelde dat hij een tour ging maken in de bierbrouwerij om 15.30 uur en zei dat wij wel mee konden misschien , inmiddels is het 15.00 uur geworden en besluiten wij maar om te wachten .Dus maak maar vast een foto .

DSCN4628.JPG


Om 15.15 komt er een vrouw aangelopen naar ons toe of wij voor een tour komen , deze mevrouw praatte gelukkig Duits .
Ik vertelde dat wij uit Nederland kwamen , zij zou een tour doen alleen met Tsjechen en zou vragen aan de deelnemers of het goed was dat wij mee liepen in deze toer .
Alle Tsjechen waren voor , dus wij hadden mazzel , en begon de bezichtiging om 15.40 uur

DSCN4633.JPG DSCN4647.JPG

Zo nu en dan kwam de gids naar ons toe en vertaalde zij alles in het Duits wat heel leuk was voor onze kleindochter .
De vrouwelijke gids kon ook heel goed een biertje tappen al dronk ik maar 1 glas Ne alcohol die zij speciaal naar mij toebracht omdat ik niet drink als ik nog moet rijden .
En er werd aardig gedronken door de aanwezige die behalve de eerste auto allemaal met de fiets waren gekomen .

Ook de man op het schilderij met zijn Breznak en sigaar tussen zijn vingers.
Deze rondleiding is ook leuk voor kinderen en deze mochten ook een heel klein glaasje met Ne alcohol erin .

Maar zelf zien en bekijken is veel leuker
 

Bijlagen

  • DSCN4648.JPG
    DSCN4648.JPG
    123,6 KB · Bekeken: 32
  • DSCN4658.JPG
    DSCN4658.JPG
    49,7 KB · Bekeken: 37
  • DSCN4631.JPG
    DSCN4631.JPG
    124,9 KB · Bekeken: 34
  • DSCN4634.JPG
    DSCN4634.JPG
    127,1 KB · Bekeken: 32
  • DSCN4640.JPG
    DSCN4640.JPG
    124,5 KB · Bekeken: 29
Laatst bewerkt:
Leuk dat jullie de tour konden doen.
De man met de baard, bier en de sigaar is Viktor Cibich, hij werd het gezicht van Breznak en kreeg hiervoor 30 liter bier per week tot aan zijn dood.
Hij is de meest geportretteerde Tsjech ter wereld.

Google zijn naam maar, dan vind je alle info.
 
Deze man Viktor Cibich zou tegenwoordig miljoenen verdienen aan portret-rechten !

Wel moet ik er even bij schrijven dat als je in het café gedeelte zit , is het net of je samen aan de Ne pivo lurkt .
Hij straalt ook echt tevredenheid uit , ik vond dit dan ook een mooi portret of schilderij ,
er zat in ieder geval een lijst omheen .
 
Bovenaan