Op zoek naar oude bekende uit Strakonice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zoek iemand die mij kan helpen of adviseren om een bekende van vroeger ( rond 1995) uit Strakonice terug te vinden. Is mij zeer dierbaar en het is voor mij belangrijk haar te vinden. Alle hulp is welkom. Denk je mij op weg te kunnen helpen bel me dan svp op
06*****. Een eventuele vergoeding is bespreekbaar. Ik woon in Tilburg. Hopelijk krijg ik reacties. George

[EDIT] Telefoonnummer verwijderd, zie de forumregels. Verdere reacties op het forum of evt. via PM graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag George. Er zijn hier een heleboel leden die (net als ik) in Tsjechië wonen. We kunnen hier misschien wel wat betekenen, maar of dat zo is weten we (ik in ieder geval) niet. Plaatsnaam alleen gaat niet werken. Een naam erbij mogeijk wel, maar ik kan me voorstelen dat je dat niet wilt, maar mogelijk kunnen leden die daar in de buurt wonen eens informeren bij de burgermeester oid.
 
Hoi, het ligt niet zo simpel. Mijn informatie is erg beperkt maar ik zou aan iemand die Strakonice kent, en er nog komt, face to face veel duidelijk kunnen en willen maken. Belangrijk is dat deze persoon echt de moeite wil doen om ter plaatse polshoogte te nemen en te informeren. Ik denk dat ik goed de weg kan wijzen. Vandaar dat ook een vergoeding bespreekbaar is. Natuurlijk is het zo dat de persoon die ik zoek mogelijk is verhuisd of zo en dus niet meer te achterhalen. Of misschien erger, ik weet het niet. Maar ook dan zou ik het graag weten. Het is voor mij zo belangrijk omdat ik iets recht te zetten heb en me in die tijd niet zo correct heb opgesteld. Dit doet me, zelfs na zoveel jaren, nog bijna dagelijks pijn. Wat ik dus eigenlijk zoek is iemand bekend met Strakonice en er nog komt of naar toe kan gaan en die aan de hand van alle info die ik persoonlijk kan geven ter plaatsen wil gaan kijken en informeren. Het lijkt mij echt niet zo‘n moeilijke klus, ik kan best veel uitleggen. Ik wil jou in ieder geval hartelijk bedanken voor de reactie en hoop dat je me verder op weg kunt helpen. Lukt dat niet dan even goede vrienden. Groetjes, George.
 

kuurgast

Donateur
Ik denk dat ik goed de weg kan wijzen
Je kan dan in ieder geval op mapy inzoomen en zoeken naar de straatnaam.
Er is ook Engelstalige mapy en je kan dan straatnaam met huisnummer invoeren of dat misschien iets oplevert.
Als je facebook gebruikt zou je ook via facebook kunnen informeren bij bv Charita Strakonice,
Die liefdadigheid kennen de meeste oudere mensen wel en je kan dan in Duits of Engels een Chatbericht versturen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik geen straatnaam. Maar ik zou wel exact kunnen uitleggen, zeker aan iemand die Strakonice kent, in welk appartement mijn bekende woont of woonde. Zou makkelijk te vinden zijn, vandaar dat ik het persoonlijk uit zou willen leggen.
 
Is dit een idee? Zo kan je virtueel overal komen.
Als jij weet welk appartement/huis het is, dan kan ik ook wel kijken wie daar nu woont.
Als dit ook niet kan, dan vrees ik dat het hier ophoudt voor je.
 
Laatst bewerkt:
Beste George.

Wij hebben dit topic eens goed gelezen en zijn benieuwd hoe het er nu voor staat?
In de gemeente Strakonice hebben wij een vakantiehuisje en komen er dus geregeld (wel veel te weinig, helaas).
Als we jou nog ergens mee kunnen helpen kun je een pm-tje sturen.
Volgens de planning zijn we met de kerst in ons huisje.

Groet Luigi & Tamara.
 
Laatst bewerkt:
De straat is volgens mij Bezoekoyska. Klein appartementengebouwen met 2 of 3 etages, 2 woningen naast elkaar, op de begane grond zat toen geen bewoning, zit nu winkel met damesmode Élégance, Gina woont of woonde daar boven. Ingang flats is in het midden, een trap op en dan flat meteen rechts. Dat ze werkte in hotel Bavor als receptioniste moet bij heel veel mensen daar bekend zijn. Mocht je iets weten graag reactie naar e-mail: *****. Bedankt

[EDIT] E-mailadres verwijderd, zie de forumregels. Verdere reacties op het forum of evt. via PM graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Luigi, Kan je hier iets mee?

Bezděkovská 123 38601 Strakonice, Tsjechië?



Het Amber Hotel Bavor is vermoedelijk niet meer geopend.
Google geeft aan dat het permanent gesloten is.

Amber Hotel Bavor
Na Ohradě 31
386 01 Strakonice
Strakonice - Jižní Čechy
 

Bijlagen

  • Strakonice.jpg
    Strakonice.jpg
    99,8 KB · Bekeken: 13
Laatst bewerkt:
Rechts naast het gebouw is of was een parkeerplaats, aan de overkant een supermarkt en hotel Bavor.

Boven modewinkel Élégance dus.

Ik weet niet wat een pm is dus kan dat ook niet gebruiken.

Dit adres kan kloppen, denk het wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pelhřimov

Donateur
Een PM is een Private Message - ofwel een Privé Bericht - als je op iemands naam klikt zie je daar staan dat je een privé conversatie kan starten.
Als er dan een berichtje is ziet u dat helemaal bovenin de balk bij het envelopje staan.

In bericht 1 zijn door de moderator uw privé gegevens verwijderd omdat dit in de forumregels staat.
 
Daar is het, de rechtse flat op een hoog. Nu nog iemand die daar voor mij wil gaan kijken en telefoonnummer vragen.

Modewinkel klopt niet, zie foto van het juiste gebouw. Weet zeker dat het daar is, flat een hoog rechts
 
Gina is zeker niet haar echte naam maar die kreeg ik in het Tsjechisch niet onder de knie. Ben haar dus Gina gaan noemen, iedereen was daar van op de hoogte. Haar echte naam eindigde wel op zoiets wat klonk als Gina. Ik verstond zoiets als Jirzina.
Ik ben ervan overtuigd dat de huidige bewoners van deze appartementen haar zeker kennen omdat ze daar toen al lang woonde, ik ze heb zien praten met meerdere bewoners en ze stak dagelijks de weg over in haar werktenue als receptioniste naar hotel Bavor.
De modewinkel zou toch best kunnen want het fotootje hierboven is al oud en is de situatie zoals ik me herinner. Kan natuurlijk heel goed zijn dat er een nieuwe huurder in zit.
 
Hoi George,

Ik kan er flink naast zitten met mijn redenering, maar omdat je aangeeft dat ze receptioniste was in een hotel, en je voor deze job best meertalig bent, wil je dan dit even nakijken.

In dezelfde straat vind ik een vertaler / tolk. Mevrouw spreekt Engels en Duits, misschien weet zij meer.
Haar voornaam is te linken aan Jirzina, zoals jij verstond.

Tuháčková Jiřina Mgr.

Adres: Bezděkovská 288, 386 01 Strakonice, Tsjechië,
*****@seznam.cz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan