Op zoek naar een nummer over de fluwelen revolutie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zoek al een tijdje naar de naam, artiest en of download van een tsjechisch nummer. Aangezien ik zelf geen tsjechisch spreek wordt dit er niet makkelijker op.

Het gaat om een nummer over de tsjechische fluwelen revolutie. En het enige wat ik er van weet is dat het gezongen wordt door een man/jongeman, die steeds weer djekuje (of hoe je dat ook spelt) zingt. Daarmee bedankt hij op een zeer cynische wijze het regime voor de ondrukking, de angst, de armoede en dergelijke.

Misschien is dit wel een echte Tsjechische klassieker en zeggen jullie allemaal: oh dat is natuurlijk...
Maar voor het zelfde geld is het een onbekend nummer van een lokale band en kent niemand het. Ik heb geen idee.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Ik zou het niet weten. Was het een man met gitaar?
Dan was het misschien Jaroslav Hutka. Die zong ook liedjes over koude oorlog, vrijheid en fluwelen revolutie. Ik ken alleen het nummer 'Havličku, Havle' over de voormalige CZ president Vaclav Havel.

Marta Kubisova zong ook een liedje dat rond de Fluweren Revolutie gezongen werd, maarja zij is een vrouw.
 
Bedankt! Het is hem inderdaad. Ik ben tevreden
smiley20.gif


děkuji
grin.gif
 
Zdenek,Heel toevallig werd om half zes gisteren(woensdag17/9/2004) op Česká Televize 1 een concert uitgezonden van deze Karel Kryl uitgezonden.Het laatste nummer was de desbetreffende nummer Dékuji.
rich?
 
Bovenaan