Op zoek naar een camping

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan in de zomervakantie van dit jaar naat Tsjechie. Of tenminste dat is het plan.:D Nu zijn we nog op zoek naar een camping.
Wij houden niet van hele grote campings (hutjemutje) maar meer van een camping met ongeveer 50 plaatsen.
Mag natuurlijk iets meer of altijd minder zijn.
Het liefst met een zwemgelegenheid.
Daar zijn onze kinderen van 9 en 12 dol op.
Ook lijkt het ons leuk om Praag te bezoeken.
Hebben jullie nog suggesties? We zijn al druk aan het zoeken op internet maar tot nu toe wil het nog niet vlotten.

Groet, Vanity Mae
 

Freddy2005

† In Memoriam
Marja, welkom. Lees een aantal vakantieverhalen en zoek een regio uit waar jullie iets in "zien". Dan pas zullen de campingplaatsen kunnen uitgezocht worden.

De "moeilijkheid" is dat het hele land zoveel moois te bieden heeft. Een trip naar Praag kan, vanuit bijna elke locatie, in een dag gemaakt worden. Veel lees- en kijkgenot in de fotogalerij.
 

char

† In Memoriam
Je hebt jouw vraag onder het kopje: Zuid Bohemen geplaatst...

Is dat ook het gebied waar jullie naar toe willlen? Of maakt het niet uit?..

Char.
 
We zoeken eigenlijk in het westen van Tsjechie... Dus op de kaart aan de linkerkant van Praag. Weet zo 123 niet hoe al die provincies?? of gebieden heten...

Ik ben nieuw op dit forum...maar dat hadden jullie vast al wel in de gaten:lmfao:. Misschien had ik mijn vraag onder een ander kopje moeten plaatsen...
 
Karlovy Vary!

Je zal verrast worden, zo mooi, zo intiem.

En dan de wijde omgeving, zo wijds, zo mooi.

Kuuroorden, nog mooier.

Pak dan de trein naar Praag en neem een lunch in de restauratiewgen, heerlijk.

En dan heb ik het nog niet eens over Sindelova en omgeving gehad.

Woorden schieten te kort.

Och heden, was ik daar maar.......................

In Karlovy Vary is een canping.

Ga gewoon en reis rond.

Altijd plaats.

Mijn god, wat is dat land mooi!

GA!!!
 

char

† In Memoriam
Misschien had ik mijn vraag onder een ander kopje moeten plaatsen...


Welnee, joh...We komen er met z'n allen wel uit..We hebben niet voor niets een dikke 14.000 leden!!..:lmfao: ...

Dat laatste houdt ook in dat je een flinke hoeveelheid reacties mag verwachten...Omdat er zo veel campings zijn in Tsjechie, krijg je dus ook heel veel verschillende meningen,...En dat maakt het soms lastig kiezen!!..

Mijn advies is:...Nergens voor een vaste periode boeken!!.. Lijstje maken van de mogenlijkheden in een bepaald gebied,..en vervolgens je neus achterna rijden!!.. Van camping naar camping is ook een heel avontuur!!.. ( tenzij je een de Waard tent hebt :lmfao: )

Char.
 
Ik heb in Cheb een leuke tijd gehad. Mijn advies mijd camp vaclav. Zie voor camp vaclav de diverse verhalen op deze site.
Ook omgeving karlsteijn is heel mooi en kindvriendelijk.
Kijk deze camping eens bijv. Ligt aan een rivier, heeft een goede leuke kantine, ligt aan een spoorstationnetje, waar je met ene 20-25 minuten in Praag bent.
http://www.volny.cz/treban/
Mogelijk ietsjes uit jullie wensbuurt is de camping in Melnik, die ligt tegenover een heel mooi zwembad dat je als campingbezoeker gratis mag betreden.
http://www.campmelnik.cz/nl/accommodatie/
 
Mischien is camping Kolodeje wel iets voor ons... Of zouden we dit jaar ook animatie nodig hebben.... pff lastig hoor...

Leuk hoor al die respons op mijn vraag!!:top:
Die campings van jou Kees, lijken ook erg leuk.

Wij zijn wel mensen die graag van tevoren willen reserveren. Misschien bang dat we niks kunnen vinden??
We hebben best wel een grote tunneltent die je niet zo snel verplaatst, dus een trektocht zit er niet in...
 
Reserveren in tsjechie?? Mijn ervaring zegt dat dat niet nodig is. Alleen op die waanzinnig dure europa shit campings misschien. Maar normaal gesproken kan je op elke camping gewoon staan. Ik heb in al die jaren slechts 1 keer gehad dat een camping nokkie vol zat. Toen een andere (noodgedwongen) gevonden omdat ik niet kon keren met de bus en caravan. Maar wel een heerlijke camping.
Mijn advies? Gewoon gaan rijden en een camping opsjokken. Ff kijken naar het sanitair en de plekken en is het niet naar je zin gewoon de volgende nemen.
 
geboekt!!

Nou we zijn eruit!!
We gaan naar Tsjechie en wel naar Camping Kostelec.:yess:
Die camping springt er toch voor ons het meeste uit. De plannen zijn om een dag te gaan kanoen, fietsen en Praag te bezoeken. Verder zien we wel. Er zijn vast meerdere dingen om te doen of te bezichtigen.

Iedereen bedankt voor alle suggesties en het meedenken!:top:

Nu is het aftellen tot we mogen gaan...:fluit:
 
Goede keus!! Leuke camping, aardige mensen, genoeg te doen en een prachtige omgeving!

Ze regelen ook leuke uitstapjes, dus heb maar vast voorpret!:top:
 
Bovenaan