Ook weer beleefd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het aantal auto's in Tsjechië is, sinds ik hier ruim 20 jaar geleden ben begonnen, aanzienlijk toegenomen. Dat betekent dat de straten rond het centrum van de stad door langparkeerders goed zijn gevuld. Na het middaguur heb je iets meer kans op een vrije plek. Liberec ligt nog in het Ertsgebergte, wat betekent dat in de stad de wegen ook op en neer gaan. Met het klimmen van de jaren wordt het steeds lastiger lopend de heuvels op te gaan. Dat betekent dat ik zo dicht mogelijk bij het zwembad en de bibliotheek, wat mijn doelen erg vaak zijn, tracht te parkeren. Twee weken geleden had ik geluk. Enkele dagen geleden wat minder. Bij het eerste rondje heb ik geen succes. Dan maar verderop waar ik eerder redelijk kon parkeren. Onderweg zie ik op een lange brede rechte weg een groot gat in de lange rij geparkeerde auto's. Ik heb weinig ervaring met inparkeren, maar nu moet het toch lukken. Ik zit op een brede rechte weg met aan de zijkant een plantsoen. Geen verkeer. Het achteruit insteken lukt prima.