Ook ik zal me nog even voorstellen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal.
Ik ben al een tijdje lid van het forum maar heb me nog niet voorgesteld, Tot 2,5 jaar terug had ik nog niet echt iets met tsjechie maar in juli 2005 heb ik mijn vrouw leren kennen zij komt uit Valasske Mezirici, op 19 September 2005 is zij met mij naar nederland gekomen, 20 Juli 2006 zijn wij getrouwd en 19 Sebtember 2006 is onze dochter geboren.
De eerste keer dat ik in Tsjechie kwam had ik het gevoel al dat ik thuis kwam het is een erg mooi land, Als ik de mogelijkheid heb in de toekomst dan wil ik ook zeker in tsjechie gaan wonen.
25 Augustus gaan we met mijn ouders naar Valasske Mezirici zodat ook zij kunnen zien waar hen schoondochter vandaan komt en dit zal ook de eerste keer zijn dat mijn schoonouders onze dochter zien, en onze ouders elkaar zullen ontmoeten, erg spannend dus allemaal.

Groetjes

Peter
 
Peter, wat spannend allemaal. Ik hoop, dat je schoonouders mogen genieten van hun kleinkind. Ik hoop ook, dat jouw ouders en schoonouders het goed met elkaar kunnen vinden.
Laat je ouders iets zien van het wondermooie Tsjechie! Dan zullen ze zeker een mooie tijd hebben in Valasske Mezirici.
 
Ahoj Peter en familie, leuk dat jullie ook op dit forum zijn.
Ben niet nieuwschierig maar zou wel graag willen weten hoe jullie elkaar ontmoet hebben. Ik begreep in CZ. Mijn broer heeft zijn vrouw hier in NL op het werk leren kennen en wonen nu ook in NL alleen zijn zij in CZ getrouwd. Heeft jouw vrouw ook problemen met Nederlands spreken,en in welke taal communiceren jullie samen? En welke talen gaat jullie kleine allemaal leren? Hun zoontje Ned. Tsj. en Eng. ik heb te doen met hem.
 
Ahoj Spunt
Wij hebben elkaar leren kennen via internet eind Juli 2006 en in Augustes was ik naar Tsjechie geweest om haar in het echt te ontmoeten, omdat het zo goed klikte meteen wou ze graag met me mee naar nederland dus ben ik 3 weken later weer naar Tsjechie geweest om haar op te halen.
Onze dochter voeden we ook 3 talig op Ned. Tsj. en Eng., samen praten we hoofdzakelijk Engels maar mijn vrouw verstaat wel redelijk nederlands al maar ze spreekt het nog niet, ik moet ook nodig beginnen om Tsjechies te gaan leren want dat kan ik ook nog helemaal niet kan tot nu toe alleen nog maar iemand begroeten maar verder kom ik nog niet.

Groetjes Peter
 
ook ik zal me even voorstellen

Ook door ons van harte welkom op het forum .;) ;)
En inderdaad de Tsjechiese taal is erg moeilijk maar wat is nu moeilijker vraag ik me wel eens af Nederlands of Tsjechies
Voor mij in ieder geval tsjechies
En petje af hoor om die kleine in drie talen op te voeden.:?: :?:
 
Mijn schoonzusje verstaat ondertussen best al veel Nederlands (als het niet te snel gaat) ze durft het alleen nog niet te spreken, wanneer we met z'n tweeen zijn probeert ze het wel en gaat het best wel goed.
Voor jou is het makkelijk om samen met je dochtertje Tsjechisch te leren. M'n broer wil het zo ook proberen zijn zoontje pas 3 maanden dus hij kan bij het begin beginnen.
En zoals ik gemerkt heb toen wij in Tsjechie bij de familie waren, vinden ze het geweldig als je je best doet een paar Tsjechische woorden te spreken al is het met 'Hoe en wat in het Tsjechisch', heel wat familieleden hebben het boekje ook bekeken en het heeft ons leuke gesprekjes opgeleverd.
 
Ahoj Peter,

Wat een ontzettend leuk verhaal. Ik ben er van overtuigd dat jullie met z'n allen een warm onthaal krijgt in Tsjechie bij je schoonmoeder. Prachtig om te lezen hoe twee mensen uit verschillende landen elkaar zo kunnen vinden. Heb je al enig idee hoe je het wil gaan dooen als jullie met je gezinnetje naat Tsjechie gaan verhuizen. Wij (mijn vriendin en ik) hebben de achterhoofdgedachte ook ooit naar Tsjechie te verhuizen. Ik wens jullie veel succes en hoop nog wat van je te horen !!!
 
Spannend hoor, ik wens jullie een mooie en goede tijd met elkaar in ons mooie Tsjechie.
Laat hen maar veel van het land zien, dan raken ze wel verslaafd.
dat gaat vanzelf.
Laat eens weten, hoe het is verlopen.
Betty
 
Bovenaan