Ook een huis gekocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben het anders geregeld.
Beneden ligt er in het hele huis een vloerverwarming op gas. Als wij weggaan, dan zet ik die op 5 graden en dat houdt de vorst uit het huis.
Als wij er zijn, dan verwarmen we de woonkamer met een grote houtkachel.
De keuken is een open keuken en dus ook lekker warm. De rest van het huis is wel fris, maar dat boeit niet.
Op de slaapkamers hangen radiatoren die ook aangesloten zijn op de vloerverwarming. In de leidingen van die vloerverwarming zit water met antivries.
De dag voordat we komen zet onze sleutelbewaarster de thermostaat van de vloerverwarming op 18 graden.
We komen door het jaar heen 5x per jaar in ons huis (alle schoolvakanties). Voor wat de kosten betreft: in precies 4 jaar tijd 380 m3 gas.
 
De pelletkachel welke wij nu op t oog hebben kan ook op een CV aangesloten worden en de vloerverwarming.
Vraag me niet helemaal hoe t zit zo technisch ben ik niet, mijn man heeft het me proberen uit te leggen ;)

Ik weet alleen dat met die pelletkachel die in de kelder komt te staan de vloerverwarming en cv gaat werken ..
En de woonkamer/woonkeuken komt nog een haardkachel te staan .. meer ook voor de sfeer ;)
 
Bovenaan