Onze eerste vakantie in Tsjechie welke route ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
Komende week gaan we met onze kinderen en caravan voor het eerst naar Tsjechie, naar Trutnov. Ik hoop daar lekker op mijn racefiets te kunnen toeren en wat mooie dingen te zien met vrouw en kinderen.
De route die ik wil gaan rijden naar Trutnov is via Dresden, dan de autosnelweg volgen tot in Polen en vervolgens richting Wroclow en vervolgens richting Trutnov. Is dit ene goeie route of kan iemand zeggen of er een betere route is. Heeft iemand ervaring of vanaf Nijmegen deze afstand in 1 dag te rijden is emr de caravan erachter ?
yeah.gif
yeah.gif
 
Even opletten, begin Juni was men op de autosnelweg in Polen aan het werken, wij hebben toen minstens 3 uur gedaan over slechts een 100 Km.

Weet niet of het momenteel nog zo is maar ik denk het wel
 
Onze ervaring door Polen was dat het erg lang duurde voordat we de grens over waren (4 uren)
Wij gaan meestal over Varnssdorf, kleine grens overgang vlak na Dresden en erg goed te doen in Tsjechie, goede wegen en een heel stuk vierbaans.
Wij zijn in de winter naar Tsjechie geweest, smorgens vanuit Leeuwarden om 4 uur vertrokken smiddags om half 3 in Vrchlabi. dat is zo'n 25 km voor Trutnov. Zomers doen we met de caravan ongeveer 10 uren over.
Alvast veel plezier, wij gaan er dit jaar niet naartoe
smiley6.gif

Groetjes, Gieneke
 
Ik ga volgende week ook voor het eerst die richting op, naar Vrchlabi. Nu ben ik van plan de snelweg aan te houden tot aan de Poolse grens en daarna direct naar het zuiden om bij Zawidow de Pools/Tsjechische grens te passeren. Heeft iemand ervaring met deze route? Als de wegen bijv. op dat stuk in Polen erg slecht zijn dan kan ik alsnog een andere route nemen.
 
Bovenaan