Ontevreden pelgrim

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Het kan nog omslaan als hij naar het zuiden verder trekt. Het weer moet ook wat meezitten anders ziet het er inderdaad stukken grauwer uit. Er staan toch enkele positieve dingen ook in het verslag.

Zoals hij zijn reis noemt "Omweg naar Rome" is ook wel zo, het is niet de kortste weg.
 

Vodnik

† In Memoriam
Leuk om te lezen. bovendien ken ik het gebied duitsland / tsjechie wat hij beschrijft vrij goed (Jirikov ligt daar) en dan klopt het redelijk wat hij schrijft, niet negatiefs aan!
 
Toch vind ik dat je nogal naief moet zijn als je, eventueel nog met plastic handschoenen van de benzinepomp aan, even in gras gaat liggen slapen, dichtbij een doorgaande weg en vervolgens ben je verrast dat mensen je vriendelijk toespreken en ergens naar toe gaan bellen. En zo zijn er nog een paar indrukwekkende misinterpretaties. Het is 21ste eeuw, hij is midden in een vrij dicht bewoond land. Hij neemt een oude kaart mee en is verrast dat niets klopt!
 
ik weet niet of je het op die manier moet beoordelen! hij is vanaf september 2008 aan verre wandelingen/reizen geslagen en heeft 91 landen bezocht. de stemming van de dag telt ook mee en het weer werkte wat dat betreft niet mee. het lijkt me in ieder geval een doorzetter en niet vergeten, de achterhoekse, nuchtere mentaliteit.
 
wie goed doet, goed ontmoet!


meerdere malen schrijft hij dat hij verbaasd is dat niemand hém aanspreekt en dat terwijl hij met zo'n grote rugzak loopt. In Tsjechie is het niet ongebruikelijk om met grote rugzakken te lopen en men spreekt echt niet iedere backpacker aan.
Ik denk ook dat het een combinatie is van slecht weer, de taal niet spreken en ongepaste vergelijkingen maken (DE<>CZ). Waarom trouwens haalt hij zijn eten niet gewoon overdag in een supermarkt? dan heb je de volgende dag ook nog wat.
 
Josef schrijft, Waarom trouwens haalt hij zijn eten niet gewoon overdag in een supermarkt? dan heb je de volgende dag ook nog wat.

Dat moet je weer meesjouwen Josef en dat is ook weer negatief.

A3.
 
Ach, die man loopt en loopt en loopt.
Eenzaam.
Geen mens om tegen te kletsen.
Geen reflectie.
En dan bestaat de kans dat vele dingen niet goed zijn.
Lopen en laten lopen...............
 
Ten eerste heb ik bewondering voor de prestatie van deze man.:top:
Maar om Tsjechie nu te vergelijken met een ontwikkelingsland gaat me toch te ver.:kwaad:
Hij verwacht dat iedereen hem maar vriendelijk groet, waarschijnlijk omdat ie met een rugzak door het land banjert.
Doen wij in NL toch ook niet naar iedere vreemde die met een rugzak door je woonplaats loopt.
Ik vind deze man een enge, zelfingenomen, negatieve griezel die totaal geen respect heeft voor het land en haar bewoners waar hij te gast is.
Ik zal verder dan ook zijn reisverslag niet meer volgen.
Groet André
 
Bovenaan