Ons huisje in Strakonice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Luigi, als er onderdelen al behandeld zijn weet men vast wel waarmee.
Heeft het huis lang leeg gestaan?
Dat zou een oorzaak kunnen zijn.
En altijd: veel ventileren.
Op ja, en in de winter het huis blijven verwarmen!
 
Ja dan is het zover.
We moeten de overdrachtsbelasting betalen.
Uiteindelijk heeft de makelaar alle papieren in orde gemaakt en we hoeven het geld alleen nog maar te storten.
Als we het geld willen overmaken via internet bankieren van de Rabobank moeten we een adres invoeren.
Heb op internet gezocht en gezien dat er verschillende kantoren zijn in de provincie Jiho Cesky.
Ik vraag me af welk adres moet ik invullen? Van onze regio Strakonice of van de hoofdstad Ceske Budejovice.
Of maakt het niet uit, het bankrekening nummer is immers hetzelfde.
Wie kan mij hierover informeren.

B.v.d. Luigi.
 
Bank Code: 710, Account Number: 007763-0077627231/710, Country: Czechia

Checks
plu.gif.pagespeed.ce.bUDgwa48V8.gif

Bank Code 710: This bank code exists.

plu.gif.pagespeed.ce.bUDgwa48V8.gif

Account Number 007763-0077627231/710: The check sum of this account number is correct. (What does that mean?)

Result
IBAN: CZ1407100077630077627231
Paper form: CZ14 0710 0077 6300 7762 7231

BIC: CNBACZPP (03 Praha 1 )

Bank: Česká národní banka

Na Příkopě 28
115 03 Praha 1

SEPA Credit Transfer is supported.

SEPA Direct Debit is not supported.

B2B is not supported.

Last update of the BIC data: 29. 11. 2011 (November 29, 2011).
 
Wat ook helpt is het vrijgraven van de gevel rondom het huis, en dan plastic noppenfolie verticaal tegen de gevels zetten. Minimaal stroken van 60 cm breed en 5 cm boven het maaiveld uit laten steken. En dan weer aanvullen met kiezels of klein steengranulaat om het regenwater snel weg te laten lopen.
Nog beter is het om gelijk in de kiezels een drainagepijp te leggen. Hoe meer water je zo weg leidt, hoe minder er in de gevels optrekt. De noppenfolie zorg voor een constante luchtstroom langs de gevelvoet en droogt de gevels aan de buitenzijde. Succes!
 
Bovenaan