Onderwijs waardering Havo 4

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op dit moment ben ik beroepsmatig op zoek naar een vertaling van havo 4/5 onderwijs naar het Tsjechische onderwijssysteem. Welke organisatie kan hierbij helpen?
Leerling komt uit Tsjechië, volgt onderwijs in Nederland en ministerie in Tsjechië wil uitleg van ons systeem.
 
Ik heb geen idee of er een organisatie is die daarbij kan helpen. Het is in ieder geval erg lastig vergelijken. VWO is te vergelijken met gymnázium, maar dat is in Tsjechië de enige vorm van algemeen voortgezet onderwijs. Een niveau lager zoals havo heb je hier niet... Als iemand mij ernaar vraagt, leg ik altijd zo'n beetje het hele systeem uit - dat het te vergelijken is met gymnázium, maar dan één niveau lager en dat je na het havo-examen niet naar de universiteit kan, alleen als je eerst van havo 5 overstapt naar vwo 5 en dan in vwo 6 eindexamen doet. Ik zie dat ook Wikipedia een aardig overzicht van het Nederlandse onderwijssysteem biedt. Ook de havo wordt er uitgelegd:

 

kuurgast

Donateur
........ministerie in Tsjechië wil uitleg van ons systeem.
Vreemd dat ze het onderwijssysteem van NL niet kennen.
Beetje googelen dan konden ze van alles vinden, ook mbt havo.

Over de opbouw van het NL-onderwijs cs.wikipedia.org.
Vergelijking van Tsjechisch en Nederlands onderwijs dspace.cuni.cz.
Uitgebreide uitleg van NL-onderwijssysteem ceskaskola.cz.
Hoe krijgen kinderen in Nederland onderwijs? interview met Tsjechische moeder eduzin.cz.
Nog een link ped.muni.cz.
 
Bovenaan