Ondernemen en watersport

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedemorgen,
De laatste 4 jaar dat ik samen ben met mijn Tsjechische vriendin is zij bij mij in Nederland komen wonen.
Nu ben ik nogal een ondernemend persoon en vooral in de handel, in Nederland heb ik zelf een watersport en onderhoudsbedrijf en ben ik in het bezit van schipperspapieren.
Nu weet ik dat de scheepvaart niet zo denderend is in Tsjechië omdat de rivieren niet op peil zijn buiten het winterseizoen om en dus meestal onbevaarbaar.

Mijn vraag is, hoe zit het met de watersport in Tsjechië? Zelf gaan we elk jaar kayaken op de Vltava waar het berendruk en gezellig is in de zomer.
Maar zijn er nog meer watersportgebieden, ook met eventueel sloepjes en motorboten etc?

Ook de handel in machines trekt mijn interesse. Graag hoor ik jullie meningen en eventueel tips!
 
Ik denk dat er best wel mogelijkheden zijn in Tsjechië wat betreft watersport. Zeker als handel en ondernemen in je bloed zit. Ik heb vroeger ook in Nederland een boot gehad. In de jachthaven was ook een Tsjech die daar zijn boot had liggen. En er passeerde ook eens een konvooi van zelfgebouwde Tsjechische boten dichtbij door het kanaal dichtbij ( Stadskanaal) . Ze voeren in groepsverband vanuit Praag naar Nederland. Dus ik denk best wel interesse is in Tsjechië. Een website in het Tsjechisch met aanbod en info kan al een goede start zijn denk ik. Want er zijn denk ik best wel liefhebbers en het aanbod is in watersportland Nederland natuurlijk veel groter. Praag en een aantal andere steden aan de Elbe en Moldau zijn bereikbaar per boot en er zijn ook diverse grote stuwmeren waar watersport bedreven wordt op diverse manieren. Die zijn niet allemaal per boot bereikbaar maar ook voor boten met trailers is denk ik interesse. En ik denk zelfs voor Tsjechen die een ligplaats en boot in Nederland willen. Ook dat kan interessant zijn.
 
Bovenaan