Onderhoudsbeurt auto in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dat snap ik - ik heb nog met hem in een commissie gezeten toen hij nog Minister van Justitie was. Maar ik sloot aan bij jouw opmerking waarin je betwijfelde of hij ook zou reageren op een brief die niet in het Tsjechisch gesteld is: de ware Tsjech doet dat waarschijnlijk niet. Overigens zou Engels of Duits in dit geval geen probleem zijn - maar een betwiste garagerekening valt zeer beslist buiten het werkterrein van de Ombudsman.

On-topic: als de minder plezierige ervaring met de Ned. garage alleen gaat over de hoogte van de rekening, heb je kans dat je in Tsjechie beter weg komt. Je loopt wel het risico van service op lager niveau (minder ondersteuning door fabrikant en minder stringente werkprocessen). Als het gaat omde kwaliteit van de geboden dienst, lijkt het mij eenvoudiger om in Ned. op zoek te gaan naar een andere garage.
 
Ik heb een Peugeot daar moet heel wat aan gebeuren, Wat de onderdelen betreft is het zo’n 10% goedkoper dus dat valt wel mee maar de arbeid is er wel veel goedkoper”.
En ze zijn er ook creatiever, de uitlaat moest volgens mijn garage vervangen worden, maar in Tsjechië hebben ze een nieuw stuk pijp er tussen gelast en het is nu een jaar geleden en ik rij er nog steeds mee.

Gr Arie

Ps. Rojo weet jij nog voordelig hout in je omgeving voor de houtkachel???
 
Wij hebben afgelopen zomer goede ervaringen gehad met het repareren van onze uitlaat. Na 200 km over de 'fijne' snelweg van Praag naar Brno (en nog een stukje verder) ging onze uitlaat vlak voor we op bestemming waren, veel lawaai maken. Tegenover de camping was een autohandel zonder garage, maar die belde een 'vriend' die er in no time was en mijn man moest hem maar volgen. Gezien de rijstijl van de Tsjechen was dat nog een hele belevenis, maar hij kwam uiteindelijk bij een oude garage/sloperij en in nog geen uur tijd was de uitlaat gelast en weer stil. Kosten 35 euro.
Nog steeds gaat het prima met de uitlaat, zelfs nadat we ook weer over de betonplaten snelweg naar Praag terug zijn getrild.
 
De officieele dealer is duur en bv investtel in Klatovy weet echt niks van oude Citroenmodellen .Misschien komt het omdat ze pas 3 jaar dealer zijn. Truuk is er altijd bij te blijven, heb hier een supergoedkope garage die de kapotte onderdelen in een doos in de kofferbak doet.
 
Dag Rob,

Wij hebben onze auto gekocht en in onderhoud bij de Skoda garage Havex in Nová Paka en zijn daar zeer tevreden over.

Onze zomer- en winterbanden verwisselen laten we al jaren bij Pneu service Rais in Nová Paka doen en nooit in de garage. Vanaf Studenec richting Jicin zit Rais ná de nieuwe rotonde direct links. Als je midden in het 'wisselseizoen' komt, wel even van te voren een afspraak maken. Buiten de drukte kun je ook zo langs gaan. Als de banden vies zijn, worden ze ook nog in de bandenwasmachine gewassen. Je loopt even Nová Paka in voor een boodschap of een kop koffie en bij terugkomst is alles klaar.

Groet, Annet
 

char

† In Memoriam
Henk,... En anderen!!.. Zie bericht 6!!...

Ben ik nou zo dom??..(of heb ik jou verkeerd begrepen?.)

En ik ga het nog steeds niet uitleggen, hoor!!..

Char.
 
Char...op basis van jouw bijdragen op dit Forum meen ik te weten dat je absoluut NIET dom bent!
Ik denk dan ook dat je mij verkeerd begrijpt...
Enerzijds was mijn bijdrage humoristisch bedoelt...fout natuurlijk...dom...niet meer doen...

Anderzijds: ik rijd al jaren op afwisselend zomer en winterbanden. Mijn winterbanden gaan er in oktober onder, in maart of april (afhankelijk van het weer) gaan de zomerbandjes er weer onder. En dit in Nederland he!

Dus wanneer je dat als uitgangspunt neemt...zou je kunnen overwegen dit in Tsjechië te regelen...alleen dan moet je dus voor puur het omwisselen wel ff naar Tsjechie rijden...
En dat bedoelde ik met mijn reactie...ik zou het niet doen maar goed...wie ben ik?
 
Bovenaan