onbegrijpelijk briefje

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo iedereen,
Mijn broertje heeft meegedaan aan een ballonnenwedstrijd en hierbij kwam zijn ballon het verste van allemaal, namelijk zo’n 710 km van zuid-limburg. De ballon werd gevonden in een plaats in Tsjechië, genaamd Vysoké Mýto. De mensen die hem gevonden hebben, hebben de ballon (waar een kaartje aan zat met ons adres) teruggestuurd en er 2 ansichtkaarten en een briefje bijgedaan. Wij zouden graag willen weten wat er in het Nederlands op dit briefje staat. Ik heb het geprobeerd over te typen, maar het is een heel onduidelijk handschrift. Het kan best zijn dat een streepje verkeerd staat of bijvoorbeeld een “t” eigenlijk een “k” is, ook over de “u”en de “n” twijfel ik. Ik hoop dat iemand er iets van kan maken. Alvast bedankt!!

Vâzěm ’,
Pan’lám Vám zjiět karten
i s baloukem, kterj dole kěl až
do Cěské republiky do města
Vysoké Mýto. Prěji Vám
koduě radosti a sˇtěsts’pri
Vasěm soutĭzěm!

Gevolgd door het adres
 
Romy, dit zou het moeten zijn:

Geachte,
Hierbij uw kaartje en ballon retour. Ballon is terechtgekomen in de Tsjechische Republiek in onze stad Vysoké Mýto.
Ik wens jullie veel plezier en geluk met de wedstrijd.
 
Als we jou niet hadden Vasku!
grin.gif
 
Ha die Romy,

Ten eerste: welkom op dit forum!

Ongelovelijk dat de ballon zo ver kwam!
Heeft jouw broertje er nog een prijs mee gewonnen?

doei, Bart
 
Geweldige prestatie van die ballon!! En ook leuk dat die mensen zo enthousiast de kaartjes stuurden. Weet iemand waar ten opzichte van Praag Vysoke Mesto ligt? (ben even te lui om het zelf op te zoeken, sorry
blush.gif
P.S. Ik ben ooit 2e geworden toen mijn ballon van Zandvoort naar Ameland is gevlogen! haha
 
Ik heb ooit ook zo een balloon gevonde in een bos in Tsjechie,bij stad Dobris,toen ik paddestoelen was zoeken.Dit baloontje is van een stadtje bij Frankfurt am Main in Duitsland,gekomen.Heb terug gestuurt en die kindje heb eerste prijs gevone.Wat was dat,weet ik helaas niet,maar was wedstrijd van Spaarkasse dus denk of spaarbuch met wat bedraag of Disneyland.
 
Bovenaan