Omgeving Loukov nad Jizerou; uitstapjes gevraagd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Allemaal, Dobre večer
Ik ben er ook weer :-D
Na een tijd weggeweest te zijn (lang ziekbed) en balend dat ik niet meer naar Tsjechie kon reizen ben ik nu weer helemaal opgeknapt en genezen verklaard! :-D
Ik ga daarom ook dit jaar meteen weer de reis naar Tsjechie maken.

Dit jaar ga ik in augustus naar: Loukov nad Jizerou daar ben ik nog nooit geweest.

Kunnen jullie mij helpen aan websites/adressen voor de volgende dingen in de omgeving (max 100 a 150km)

Bobslee / Rodelbaan (zo eentje waar je op rails rijd)
Go Karts
Quad rijden
en natuurlijk de Vietnamese markten. waar je leuke namaakprulletjes en andere souvenirtjes kan kopen.

Andere bezienswaardigheden zoals grotten, bergen of "Dit moet je gezien hebben" in deze omgeving zijn natuurlijk ook welkom.

Groeten,
Donny

PS: het kan zijn dat dit op dit forum al gevraagd is. Alvast mijn excuses hiervoor maar ik kon het niet vinden.

Hopelijk gaat ook alles goed met Char en Punkenstein :-D
 
De grotten van Bozkov zijn mooi!
Rodelen kun je perfect in Mlade Buky, een hele mooie degelijke baan hebben ze daar.
Uiteraard de Snezka op, de hoogste berg in de regio.
Laat je in ieder geval niet oplichten in het techniekmuseum in Loukov. Zijn antieke verzamelingen zijn grappig om te zien, maar betaal vooraf de prijs die op de deur aangeplakt staat, hij laat buitenlanders graag wat meer betalen...
Wij zaten jaren geleden in Dolni Sytova, 1 dorpje verderop. Leuke omgeving daar. Vorig jaar nog even in Loukov geweest.
Burcht Valdstejn vinden wij erg de moeite waard. Ook de rotsen van de Prachovske skaly zijn erg mooi.
In de regio wonen meerder forumleden, die hebben vast nog meer tips.
 
Bedankt. Ik heb de dingen die je opgenoemd heb genoteerd. nu maar hopen dat ik ze kan vinden. Die Rodelbaan die je opnoemde is volgens mij met losse karretjes die niet vast zitten aan de baan. Ik zoek een soort achtbaan systeem :-D
 

kuurgast

Donateur
Bobslee / Rodelbaan (zo eentje waar je op rails rijd)
Die is in Pec pod Sněžkou. Deze link kan je meer vinden van de regio Liberec waar Loukov onder valt.
Zie ook kralovehradeckyregion.cz voor tips.
Verder de hele rubriek "Reuzengebergte" eens doorspitten daar staat genoeg om een jaar vakantie te houden. ;)
(max 100 a 150km)
Afstanden zijn anders in Tsjechië dan in NL.
Als je ziet dat vanaf Loukov naar Praag 121km is in 1:34uur rijden ,dan zou ik mijn gebied toch kleiner maken.
Neem een denkbeeldige cirkel rondom Loukov bv Liberec ,Jičín tot Pec pod Sněžkou binnen 1 uur rijden.
 
Laatst bewerkt:
@Boya Golfen is niet helemaal ons ding ben ik bang. dat gaat ons zelfs in Tsjechie veel geld kosten denk ik. zo'n grasveld schijnt best duur te zijn :-P

@kuurgast bedankt TOP!! die zocht ik :-D heb hem meteen in de TOMTOM gezet hahaha. en heel erg bedankt voor de tip door te melden dat we in het reuzengebergte zitten :-S ik ga daar zeker rondsnuffelen.
 
Afstanden zijn anders in Tsjechië dan in NL.
Als je ziet dat vanaf Loukov naar Praag 121km is in 1:34uur rijden ,dan zou ik mijn gebied toch kleiner maken.
Neem een denkbeeldige cirkel rondom Loukov bv Liberec ,Jičín tot Pec pod Sněžkou binnen 1 uur rijden.

Dat stuk had ik gemist :-S bedankt voor de tip en ach we zijn op vakantie dus 2 uurtjes de auto in voor 10 minuten karten hahahaha
 
Na een tijd weggeweest te zijn (lang ziekbed) en balend dat ik niet meer naar Tsjechie kon reizen ben ik nu weer helemaal opgeknapt en genezen verklaard! :-D
Ik ga daarom ook dit jaar meteen weer de reis naar Tsjechie maken.
Geweldig dat je dit weer kan doen, Donny! Groot gelijk dat je gelijk je kans weer grijpt. :ja:
Hopelijk gaat ook alles goed met Char en Punkenstein :-D
Met mij gaat het om onverklaarbare redenen altijd goed, maar fijn dat je je zorgen maakt om mij! :lmfao:
 
de rodelbaan in mlade buky is nog nieuwer maar hetzelfde systeem als in pec ,alleen nog langer en sneller maar wel veilig.................erggg leuk.
verder zitten wij ook in "de buurt" onze ervaringen van uitjes etc die we in onze vakantie gedaan hebben heb ik verzameld op mijn website.
daar zul je vast nog meer leuke dingen vinden. ;)
 
Bovenaan