Nummer gezocht

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo allemaal mijn naam is bennie. en ik moest me hier even aanmelden omdat ik een vraag had
ik moet in mei een optreden verzorgen voor een echtpaar en zij komt uit tjechie.
nu zoek ik het nummer wat zullen we drinken zeven dagen lang. ik heb van alles geprobeerd maar niks te vinden
kan iemand van jullie mij helpen vriendelijke groet bennie
 
Als je zoekt op de groep "Bots" en "Wat zullen we drinken zeven dagen lang" kom je al een heel eind. Ik weet niet of er een Tsjechische versie is maar Bots was in de jaren 70 enorm populair met hun Duitse versie bij onze Oosterburen.
 
Je zou verwachten dat de titel in het Tsjechisch "Co budeme pit" (wat zullen we drinken) zou luiden. Maar nee, ook "co žízeň" (wat een dorst) kom ik in de tekst niet tegen. Laat staan 7 dagen lang. Wel grappig om een Tsjechische variant te horen. Van het strijdlied op menig sociale academie van weleer blijft in het Tsjechisch niets over. De Tsjechische versie is minder saamhorig. Bots zal niet blij zijn met de ik-vorm: Budu pít (ik zal drinken) en Já nezlobím se (ik ben niet boos).

Okay, ik geef toe, de Bots versie is ook niet het origineel. Maar wel veruit het meest verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan