Nove Mesto nad Metují

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Omdat de zoekfunctie mij niet verder kan helpen open ik een topic over deze plaats waar ik graag wat meer over wil weten.

Over de historie heb ik al het een en ander van internet kunnen halen. Ook vond ik het volgende:
Het Stedelijk Museum bevindt zich in een gebouw uit de 16e eeuw dat deel uitmaakte van de stadswallen.

Nu zou ik graag ik mijn vakantieboekje wat willen schrijven over deze stadswallen en de twee poorten die vroeger toegang tot de stad gaven. Met de uitkomst die Google Translate mij geeft, lukt het me niet om een begrijpelijk verhaal te krijgen. is er een forum-bezoeker die kan helpen?
 

Ad Verschoor

Donateur
Goedemorgen Patrick. Ik zie dat je mijn verslag hier uit 2012 van het bezoek aan Nove Mesto nad Metuji hebt gevonden. Gelukkig ben ik weer in staat te reageren. Op een nieuwe harde schijf in de computer heb ik alle fotobestanden en beschrijvingen weer terug.
Nu weer naar je onderwerp. In mijn archief heb ik niet zo heel veel kunnen vinden over de muren rond de stad. De torens hebben deel uitgemaakt van de watervoorziening. Een model van deze voorziening is te vinden in het stadsmuseum in de toegangspoort. Mogelijk dat je iets kunt vinden in een website.
www.infocentrum-nmnm.cz, www.museum-nmnm.cz, www.novemestonm.cz
Mocht je er van de zomer zijn: er is bij het informatiekantoor een aardig folder (de/en) over de stad verkrijgbaar.
 
Welke restaurants in worden in deze buurt aanbevolen?

Ik heb restaurant Bartoňova in Peklo in elk geval genoteerd om wat te drinken, al was het alleen al om het interieur te kunnen bekijken, weet iemand hoe het eten er is?
In een Tsjechisch artikel uit 2007 wordt het restaurant in Slavoňov getipt wanneer iemand een bezoek brengt aan de regio. Verder zag ik dat in het voormalige kuuroord Rezek een restaurant is gevestigd.

Bij een vergelijkbaar item over Vrchlabi zag ik dat er op dit forum veel kennis is van de Tsjechische horeca, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen!
 

kuurgast

Donateur
Op mapy inzoomen naar restaurants en bekijk de websites. Sommige zijn in meer talen en anders de Jídelní lístek/menu kaart inzien en evt vertalen met googel. De prijzen zijn heel reëel in die plaats. Zag iig dat het kasteel een aardige kaart heeft.
 
Bovenaan