Nova Paka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor het eerst naar Tsjechië (Ceska Prosec)

Wij gaan met onze honden naar Tsjechië en wel naar Ceska Prosec. Gelegen tussen Praag en het Reuzengebergte en aan de rand van het Cesky Raj. Ik zou graag weten wie daar in de buurt geweest is en tips heeft.
 
Hallo Ekko,

Welkom op het forum. Een aantal forumgangers hebben huis in de buurt van Nova Paka en velen zijn er geweest of komen regelmatig in de buurt.

Er is voor ieder wat wils in deze omgeving. Natuur, kastelen, grote plaatsen, sportactiviteiten noem maar op. Lees de verhalen maar op informatie over Oost-Bohemen.

Veel plezier met het uitstippelen van jullie vakantie.

Groeten Esther
 
mooie tip, mooie homepage ook

we gaan 17 sep weg, 14 dagen. wat voor weer kunnen we daar verwachten? kan je er nog zwemmen, is het goed vertoeven daar, ook met de honden wandelen? zijn er leuke kroegjes in de de dorpen? veel te veel vragen

http://www.ushus.nl/huren.htm
dit is het huisje waar wij heen gaan. hoop dat jij hier ook in de buurt geweest bent. vrouw gaat dag praag, ik niet helaas. mijn hondenvrienden komen 4 dagen langs, die halen we uit praag op. komen met vliegtuig. hoop dat jij wat tips nu hebt
 
Heel veel vragen.
Vaak is het in september en oktober nog mooi weer. Cz kent eigenlijk geen herfst. Van de zomer ga je naadloos over in de winter.

Je kunt er prachtig wandelen met en zonder honden. In ieder dorp vindt je wel een kroeg of restaurant waar je lekker kunt eten en natuurlijk drinken. Zwemmen kun je in september nog prima doen. Overigens zijn er ook veel overdekte zwembaden te vinden. Het huis waar jullie naar toe gaan staat aan de rand van de Cesky raj. Alle zaken die op mijn site staan kunnen jullie dan ook doen.

Morgen ga ik voor een paar dagen naar Bozkov. Even genieten.

Toevallig ken ik de eigenaar van het huis waar jullie naar toegaan. Doe hem maar even de groeten van Jan Nauta wanneer je hem toevallig spreekt.

Jammer dat je niet naar Praag gaat. Is een fantastische stad, eigenlijk reden genoeg om de honden thuis te laten, maar ja ......
 
zou graag horen wie daar bekend is en wie daar geweest zijn iedere tip is welkom ,onze eerste keer en wat voor weer kan je verwachten en hoe laat donker avonds iedere tip kijk ik graag te gemoet we gaan 19september weg
 
Ga eens wandelen in het Reuzengebergte. In Spindleruv Mlyn met de kabelbaan omhoog en dan wandelend weer naar beneden. Is goed te doen.
Ook Prachovské Skaly (bij Jicin, op ong. 15 km) is een prachtig natuurgebied (ruige rotsformaties) om te wandelen.
Trutnov is een aardig stadje. En er is nog zo veel meer. Hoe lang gaan jullie?
 
Bovenaan