Noord Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nou Valek daar komt ie dan,ik zal proberen alles goed te schrijven zodat je het makkelijk kunt vinden met de zoekfunctie.Schrijf allen waar wijzelf geweest zijn en misschien zit er al wat tussen waar jezelf al geweest bent maar goed dat zie je vanzelf.
Van praag naar het noorden toe:
Veltrusy- slot in 2005 waren ze nog aan het renoveren vanwege de wateroverlast van 2002,weet niet hoe het er nu voor staat.
Nelahozeves- renaissanceslot
Melnik- daar komen de Elbe en de moldau samen
Kokorin- ridderburcht,mooi wandelen
Roudnice nad labem
budyne nad ohri- warerburcht
Libochovice- staatsslot,toen wi er waren lag het er verleten bij,wel jammer daar het wel een heel mooi slot is.Omdat er op dat moment een tjech rondliep die ons heel veel erover kon vertellen,hij had daar in de buurt gewoond en was voor het eerst in bijna 20 jaar weer terug,hij had het over het comunisme ed,dus dat maakte het extra interesant.
Litomerice
Terezin- doorvoer kamp,erg indrukwekkend
Ploskovice-staatsslot
Osek- klooster
Velke brezno-staatsslot
Iets meer naar het oosten
Doksy- bij Machovo Jezero, als je van drukte houdt moet je bij Dksy zijn zoniet is het meer ook bereikbaar vanaf Brehyne
Bezdez- Ruine
Jablonne podjestedi
Kasteel Lemberk
Peklo en Krystofovo udoli- prachtig wandelen
nog meer naar het oosten
Cesky ray
helemaal in het noorden
Labske piskovce.
Het blijft natuurlijk zo dat wat de een leuk vind de ander nog geeneens de moeite waard vindt,ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie en zie wat je er zelf van vindt
 
Hier zo maar wat tips:
Natuur: Cesky Raj, Adrspach, de (reuzen)bergen Snezka en Cerna Hora
Cultuur: Kutna Hora, Kuks, Praag, Brug bij Bila Tremesna
Winkelen: Hradec Kralove, Liberec, Trutnov
Gezellig: Janske Lazne. Pec pod snezkou
Geweldig verblijf: Hotel Petski in Strazne
 
Hallo!
Al enige jaren kom ik in het reuzengebergte voor vakanties, binnenkort gaan we weer. We zitten vlak bij Splynder Myl.
Mijn vraag is of mensen tips hebben om dingen te bezoeken, we hebben al veel gezien maar er zijn altijd nog dingen die niet overal in de boeken staan zoals markten en feesten, alle tips zijn welkom.
 
Chribska

Wij gaan in oktober met de kinderen naar Chribska in Noord-Bohemen, nog tips om hier in de omgeving leuke dingen te doen? Ook voor de kinderen (3 en bijna 1 jaar oud)?

Iemand bekend bv met de dierentuinen in de buurt?
Of andere leuke dingen?
 
Bovenaan