Noord Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Waar moeten we vooral gaan kijken?

Na eindeloos zoek op internet enz enz hebben we een huisje gevonden wat niet te prijzig is(want ja we gaan in februari alweer,en gaan dan echt skieen met de familie in rokytnice)maar wilden graag in de eerste week van januari ook nog graag naar tsjechie.
het volgende hebben we gevonden wat ons redelijk tot goed leek
http://www.happyhome.nl/Product.aspx?Code=RG-843&From=23-12-2006&Duration=7
het ligt vlakbij semily en omdat we daar vorig jaar ook al eens waren geweest hebben we het die kant wat op gezocht want we willen ook wel eens wat anders zien dan alleen maar het reuzengebergte bv jested .
nu willen we deze vakantie niet aleen maar gaan skieen maar ook eens een dagje praag ,maar wie heeft nog tips voor wat erg leuk is om ook met de kinderen van 12-6-4 jaar te bekijken
en is het een goed idee om naar de hoogste berg van het reuzengebergte te gaan en daar met een sleetje naar beneden kan dit met de kinderen
en misschien is er iemand die mij kan vertellen waar we(als we wel een dagje willen skieen het beste dan kunnen zijn)
heb op het net gelezen over de berg kazokov,waar ons huisje ook ligt maar zijn daar skiliften ??
hartelijk dank voor al jullie antwoorden
groet Rika
 
Vanuit Semily kun je bij voorbeeld gaan skieen in Vrchlabi. Daar zijn aardige pistes. Als je een dagje naar Praag wilt gaan moet je in ieder geval de Karelsbrugen de grote klok bezoeken en natuurlijk ook de Praagse burcht. Leuk is dan (zeker voor de kinderen) om 12.00 uur het wisselen van de wacht. Zorg dat je er op tijd bent, dan staan de kinderen vooraan. Of je met een sleetje van de Snezka (als je die bedoelt met "de hoogste") kan weet ik niet. Er zijn daar wel goede pistes.
 
oke dank je wel.
gerben en ik zijn 12 jaar geleden ook al eens naar praag geweest en hebben daarr toen ook alles bekenen dus in praag kunnen we aardig uit de voeten komen.
vrchlabi zullen we ook zeker gaan kijken,en mochten we niet naar beneden kunnen bij de Snezka met een sleetje kunnen we volgens mij altijd nog met de kabel naar beneden,maar we willen zeker even boven kijken.
ik lees ook dat er in die buurt daar rotsen zijn kan iemand mij vertellen waar dat dan is,en er schijnt ook een skipiste te zijn op de berg kosakov weet iemand misschien waar ik dat kan vinden op het internet,wat ik vinden kan is alleen dat het bij verschillende huisjes enz enz ligt maar graag zou ik iets van een platte grond vinden.
o ja en we hebben een huisje in KOMAROV bij welk gebied/gebergte hoort dit want dat is volgens mij geen reuzengebergte meer of heb ik het mis
bedankt voor alle berichtjes
groet Rika
 
cerna hora en snezka

Ik heb nu onderhand zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Is de cerna hora hetzelfde als de snezka
zo niet hoever ligt ditr van elkaar en waar kan je dan met zo'n cabine lift omhoog

en kan je ook met die cabine lift naar beneden,ik ben geen echte held op ski's dus anders wordt het lopen maar is dat te doen met de sneeuw
of kan ik beter op de slee gaan (haha)

ik hoop op een antwoordt

ik ga nu maar even ter land ter zee en in de lucht kijken (haha)
groeten Rika
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Rika,
De Snezka en de Cerna Hora zijn 2 verschillende bergen. De Snezka (+/- 1600 m) is de hoogste berg van Tsjechie en ligt bij Pec pod Snezkou. Er gaat hier een stoeltjeslift in 2 gedeeltes omhoog om de top te bereiken, dezelfde liften kun je ook weer naar beneden nemen, dit zijn dus open stoeltjes, volgens mij kun je hier niet echt slee-en. De Cerna Hora (+/- 1300 m) ligt bij Janske Lazne, ongeveer 15 km van Pec pod Snezkou. Hier gaat een (nieuwe) gondellift naar boven, hier kun je sleetjes meenemen en via een geprepareerde baan ontzettend gaaf naar beneden slee-en. Beide zijn denk ik wel zo'n 40 km op zijn minst bij je huisje vandaan. maar dat mag de pret niet drukken.
 
leuk is de dierentuin in dvur kralove. weet niet of die in de winter open is, maar dat moeten jullie dan nog maar ff nakijken. in dvur zijn ook best wel veel vietnamese winkeltjes om leuke kleding te kopen voor een klein prijsje.
 
bedankt voor jullie antwoorden,en een stukje rijden is geen probleem en zeker 40 kilometer niet
kan ik met die gondellift eventueel ook weer naar beneden ?? en ester weet jij of die sleetjes geschikt zijn voor onze twee knapen van 4 en 6 jaar
groet Rika
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ja zeker kun je met de gondel ook weer naar beneden, maar sleeend naar beneden is leuker. Kleine kinderen zou ik zelf niet alleen op een slee zetten maar samen met een volwassene, dat gaat perfect. Er zitten nog al wat stukjes tussen dat je lekker hard kan. Volgens mij heb ik ergens al eens een foto geplaatst van het sleen, ik zal eens even zoeken
Ja gevonden: in deze topic http://www.tsjechie.net/board/f17/skigebied-janske-lazne-9531.html?highlight=slee+janske+lazne
 

Freddy2005

† In Memoriam
wachtwoord69 schreef:
....ik lees ook dat er in die buurt daar rotsen zijn kan iemand mij vertellen waar dat dan is......o ja en we hebben een huisje in KOMAROV bij welk gebied/gebergte hoort dit want dat is volgens mij geen reuzengebergte meer of heb ik het mis

Ik denk dat je rotsformaties van Prachov bedoeld, zo,n 30 km van Semily. prachovskeskaly.cz

De stad Semily ligt in het voorgebergte van het westelijke gedeelte van het Reuzengebergte en Jizerské hory (het Jizera gebergte), bij de samenvloeiing van de rivieren Jizera en Oleška, aan de voet van de door legendes omklede berg Kozákov. Niet ver van Semily vandaan zijn de bergkammen en de toeristische centra van het Reuzengebergte en Jizerské gebergte. Vlakbij de stad bevindt zich de canyon van de Jizera rivier met het Rieger toeristische pad en de dolomietengrotten van Bozkov met een grotmeer.
 
ons huisje staat geloof ik geloof ik op de weg van de berg kozakov dus we zitten daar prachtig denk ik,kun je die rotsformatie's in de winter ook bezoeken of is dat te gevaarlijk(bijvoorbeeld omdat het glad kan zijn)
maar hartelijk dan voor je antwoord freddy ik krijg er steeds meer zin in helaas duurd het nog 4 maand voor we gaan
groet rika
 
tsjechie schreef:
de dierentuin is in de wintermaanden geopend, zeker de moeite van een bezoekje waard

ok die dierentuin vond ik zelf heel erg mooi is ook best wel veel binnen de zoon van de eigenaar van ons huisje die we daar in de buurt hadden gehuurd zei dat het de mooiste dierentuin van tsjechie was ben dit jaar in de dierentuin van hluboka geweest maar in vergelijking met die van dvur stelt die niks voor.
 

Pelhřimov

Donateur
wachtwoord69 schreef:
en waar ligt dan tsjechie's zwitserland ...
Tsjechisch Zwitserland/ České Svýcarsko ligt globaal ten noorden van Hrensko, Česká Kamenice en Rumburk.
En deze streek loopt verder door Duitsland in en heet dan "Sächsische Schweiz"
Kijk maar eens bij de "links" (staat bovenin de balk) bij de Regio-informatie / Noord Bohemen, want daar worden een aantal links naar dit Nationale Park genoemd.
 
Dit jaar gaan we voor de derde keer naar Tsjechie. De afgelopen jaren zijn we in Zuid- en Centraal Bohemen geweest. We willen nu naar Noord Bohemen wie heeft er tips voor dit gebied. We houden van natuur en steden.

Bij voorbaat dank.
 
Bovenaan