No claim in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het viel me eigenlijk nu pas op.
We betalen al 6 jaar exact dezelfde premie voor de verzekering van onze auto.
Je zou toch denken dat met 6 jaar schadevrij rijden je ondertussen no claim zou moeten krijgen.
Bestaat dat hier in CZ en zo ja..... welke maatschappij doet daar dan aan?
We zitten nu bij https://www.modulservis.cz/
 
Er is de mogelijkheid toe. Wij zitten bij kooperativa met de auto. En 1 van onze vrienden is daar reseller van dus we krijgen al leuke korting.

Maar qua schadevrije jaren hebben ze in het contract specifiek informatie:
Zdroj pro stanovení stupně bonusu/malusu údaje z databáze škod
Celková pojištěná doba v měsících 0
Celkový počet pojistných událostí 0

Of vertaald:
Bron voor het bepalen van de mate van bonus/malusgegevens uit de schadedatabank
Totale verzekerde periode in maanden 0
Totaal aantal verzekeringsclaims 0
(ja ik heb 0 jaren want altijd lease auto gehad en kon geen extract krijgen van de schadevrije jaren).

Wellicht dat je ook even kan bellen met de verzekeringsvverstrekker? Anders is kooperativa wellicht een optie?
 
Helemaal top Joost ik wist dit echt niet maar het bestaat dus.
en nu nog uitzoeken ook mijn huidige verzekering kan opzeggen.

EDIT: Ik las net dat dit uiterlijk 6 weken vantevoren moet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook Nederlander en woon al lang in Praag en rijdt op Tsjechies kenteken en heb een autoverzekering waarbij ik het aantal verreden kilometers per jaar betaal, mijn Nl no-claim is hier toentertijd geaccepteerd en ik ben verzekerd voor een bepaald max. aantal km. per jaar. Rijd ik minder dan betaal ik ook minder en ben totaal tevreden. Mijn verzekering is bij de ALIANZ.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op hun website zie ik dat ze de autoverzekering onder brengen bij de Kooperativa. Misschien kan je rechtstreeks contact opnemen met deze verzekering en vragen waarom ze geen no-claim korting geven. Aan de hand van je rodné číslo kunnen ze in een databank je schadevrije jaren in Tsjechië bekijken. Ik ben ook bij de Kooperativa verzekerd en had het bewijs van mijn schadevrije jaren in Nederland meegenomen. Deze hebben ze geaccepteerd.
 
Bovenaan