Nieuws uit de 'Metro'

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nieuws uit de \'Metro\'

In de 'Metro' las ik deze 2 berichten:

BRIEF VAN KAFKA IN NL GEVONDEN

In Nederland is een brief van Franz Kafka opgedoken. Deze brief schreef hij in 1917, zeven jaar voor zijn dood. De brief was gericht aan Ruzena Wettenglova, een vriendin van zijn jongste zuster Ottilie.

Het volgende nieuws stond ook in de Metro. Met een foto van zwaar beschadigde auto met een niet-Tsjechisch kenteken. Ook zag ik op het kenteken een klein Bulgaars (?) vlaggetje.

Natuurlijk meteen op internet gekeken naar verschillende CZ nieuwssites. Maar geen info gevonden.
crazy.gif

Dus ik vraag me af of ze toch niet een ander land bedoelde
confused.gif


Weet iemand hier meer over?

AANSLAG TSJECHIE

Tsjechische militairen onderzoeken de witte Sedan, die gisteren met een gepantserd voertuig botste. De drie inzittenden, twee politie-officieren en een Tsjechische burger, werden daarna doodgeschoten.
 
Re: Nieuws uit de \'Metro\'

Ik kan ook niets over de aanslag vinden. Als het vandaag in Metro staat, moet het al gisteren zijn gebeurd. Dan was het wel iemand opgevallen.
Misschien foutje...
 
Re: Nieuws uit de \'Metro\'

Ik heb online bijna overal gekeken: Telegraaf, Spits, Blesk, TV-Nova, I-dnes en Prague.com.

Ik had gisteren een familielid aan de telefoon die hoofdredacteur van een CZ krant is. Als het daadwerkelijk in CZ gebeurd was, dan had ik het zeker gehoord.
 
Re: Nieuws uit de \'Metro\'

Ik heb een e-mail naar de redactie van Metro gestuurd en gevraagd waar en wanneer het geberurd is. Ben benieuwd of ze reageren.
 
Bovenaan