Nieuwe vakantiebungalows ZOO Dvur Kralove

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
image.php
image.php
image.php


Vanaf 1 Mei is het mogelijk om naast het hotel van de dierentuin Dvůr Králové nad Labem gebruik te maken
van 5 bungalows en er is ruimte voor 20 tenten en 36 caravans.De bungalows hebben 2 kamers en zijn
zoveel mogelijk in Afrikaanse stijl gehouden zoals rieten daken en beschilderde buitenmuren.
Vanuit je kamer kijk je zo naar de antilopen,zebra's,vogels en in de toekomst mogelijk naar een giraf.
Het is een unieke lokatie die nergens anders in Europa is.

Website van safarikemp.cz/en.
regiony.impuls.cz video.
czecot.com/nl extra info over de dierentuin.
 
Nee, er is geen camping. Het complex is vorig jaar helemaal nieuw opgezet en van horen zeggen moeten de bungalows van binnen erg mooi ingericht zijn. Het project is tot stand gekomen met een flinke subsidie *80 miljoen* van de EU.
Wat ik jammer vind is dat ze aan de rand van het park liggen en niet in het park zelf, je kijkt via een muur- omheining naar de antilopen, zebras, etc.
 
Lijkt me geweldig, is een hele leuke mooie dierentuin we zijn er vaker geweest.
leuk om een aantal dagen te gaan staan op die camping en te combineren met bezoekjes aan onze vrienden "familie" in Nove Mesto nad Metuji..

goeie tip !!!:top:
Dank je wel:dank2:
Brenda:wow:
 
Volgens de krant kost het 70 miljoen euro waarvan 30 miljoen EU subsidie is.
Het zal toch wel Kronen zijn neem ik aan?? Voor 70 miljoen euro verbouw je bekant heel Dvůr Králové. ;)

Overigens ziet het er goed uit en verwelkom ik dit soort accommodaties.
Het gemiddelde hier in Tsjechië is ver (soms zeer ver) onder niveau, dus is het fijn als toeristen uit meerdere comfortabele onderkomens kunnen kiezen. De dierentuin van Dvůr Kralove is het hele jaar open.
 
Nou ik heb de site bekeken.
Echt super veel biedt het ook niet. Nette en schone kamers maar wel wat klein lijkt me en het enige wat nou echt spannend is, is het onconventionele, het zwembad en het feit dat je wat dieren vlak bij je hebt.
Hopelijk verstoren die laatste je nachtrust niet al te veel.
Al met al best redelijk denk ik.

Overigens Nancy, hartelijk dank voor de uitnodiging.
We zitten ongv. een half uurtje rijden naar de Zoo, dus als de sneeuw hier weer weg is uit het Reuzengebergte, dan komen we zeker die kant een keer op!
 
Wat ik erg jammer vind is dat je niet tussen de dieren zit en dat het direct aan de weg en bij de parkeerplaats ligt. Je waant je niet echt in Afrika.
Aan de andere kant, het restaurant en hotel van de dierentuin is niet wat ik leuk vind, maar het is van begin mei tot eind oktober continue volgeboekt. Dus ze doen het goed.

Hier begint de sneeuw langzaam te smelten, de weg naar boven is schoon, dus ik hoop tot snel ziens.
 
Nieuw 5 vakantiebungalows ZOO Dvur Kralove nad Labem

Ben afgelopen maand op de camping van Zoo Dvus Kralove nad Labem geweest, een zeer mooie kleine camping met uitstekende sanitair, zwembad en whirlpool.

Vanuit de tent keken wij op uit over een terrein waar gnoe's, zebra's, struisvogels etc rond liepen.

Service was uitstekend.

Adriaan
 
Bovenaan