Nieuw op dit forum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Mijn naam is Ruud en ik woon, alles bij elkaar, al ruim 2 jaar in Olomouc. Ben daar toevallig terecht gekomen omdat het bedrijf waar ik werkte is verplaast naar Olomouc. Ik ben toen een jaar meegegaan voor kennisoverdracht, ben daarna weer een half jaar terug geweest naar Nederland, heb mijn huis verkocht, en nu heb ik hier een vaste baan als planner/voorman bij de technische dienst van een bekende chocoladefabriek. Ben al meer dan een jaar bezig om tsjechisch te leren, ik heb tweemaal per week les. Het gaat best goed, al zeg ik het zelf. Verder heb ik hier een tsjechische vriendin, zij praat geen engels of duits, dus ik ben ook gedwongen om steeds tsjechisch te spreken, dat helpt enorm.

Als je vragen hebt, stel ze gerust..

Groetjes, Ruud
 
Hoi Ruud,
welkom op het forum. Olomouc, nog nooit geweest, maar ik heb er een Tsjechisch vriendinnetje wonen en we hebben afgesproken elkaar daar ooit te ontmoeten. Het schijnt een mooie stad te zijn. Leuk te lezen dat het je goed gaat in Tsjechië! Met een vaste baan nog wel. :top: Succes met je les, je zult het vanwege je Tsjechische vriendin vast veel sneller leren als menig ander.
Groet Lina
 
hallo

Hoi Ruud, toen ik in Tsjechie woonde,at ik erg graag de kaasjes van Olmouc(olomoucke syrecky, weet je wel) Ken je ze al? Of zal ze voor jouw net zo onsmakelijk zijn,net als voor mij is de zoute drop?
Welkom op het Forum. Veel succes daar in Tsjechie.
Met vriendelijke groete,ave271.;)
 

kuurgast

Donateur
Hoi Ruud welkom.
Ben jij niet toevallig de broer van missc50 of is haar broer een collega van jou?Er is al het een en ander te vinden via de knop "zoeken" over Olomouc.Als je nog aanvullingen en tips over bv uitstapjes,restaurants etc hebt kan je ze hier altijd kwijt.:ja:
 
Hoj !

Succes ermee, wat grappig mijn vriend studeerde voor advocaat in die plaats in Tsjechie, helaas heeft hij zn opleiding niet afgemaakt. Hij woont nu in Nederland we wonen samen. Hij kan alleen erg lastig aan werk komen, misschien heeft iemand tips?

Hij heeft al alle Engels/Nederlandse employement sites bezocht, hij gaat naar het UWV vandaag, misschien dat ze hem daar verder kunnen helpen.

We wonen nog maar sindskort samen, aanstaande donderdag gaan we waarschijnlijk naar zijn ouders voor een weekje die wonen in Novy Jicin, ben benieuwd! Er zou nu heel veel sneeuw liggen..

Helaas heb ik een gekneusde knie, dus moet het rustig aandoen nog even geen snowboarden voor mij ;) Al ben ik wel heel erg nieuwsgierig hoe snowboarden is! Nog nooit gedaan...

Groetjes,
Marjolein
 
Broer van...

Jullie hebben het goed geraden, ik ben inderdaad de broer van...:ja:
en ik werk bij Nestle in Olomouc. Mijn zus is hier een paar keer op bezoek geweest, ze vond het erg leuk allemaal, en vandaar dat ze met dit forum in aanraking kwam. Ik kende het forum ook al veel langer maar ik was er nooit toe gekomen om me te registreren.

Wat de stinkkaasjes uit Olomouc betreft, "tvaruska", ik lust ze wel maar ben er niet echt dol op.

Verder wil ik iedereen aanraden eens een bezoekje te brengen aan Olomouc (vooral in de zomer). Het is een erg mooie, rustige stad, met veel leuke restaurants en kroegjes.
Wordt ook wel "klein Praag" genoemd.

O ja, en er ligt nu heeeeel veel sneeuw hier.

Groetjes, Ruud
 
olomouc is inderdaad een prachtige stad met een heel mooi plein.vooral vanwege het feit dat er de laatste jaren heel veel is opgeknapt aan het centrum.heel erg de moeite waard voor een bezoek.
 
Hallo Ruud,
Leuk om te lezen dat je de stap genomen hebt om naar Olomouc te verhuizen. Mijn vrouw komt uit Olomouc, vandaar dat ik zelf ook vaak voor familiebezoek naar Olomouc kom.

Olomouc is zeker een bezoek waard.

Gr. Peter
 
Dag Ruud,

Ik weet niet of je mij nog kent, maar we hebben samen nog een tijd bij Nestle in Elst gewerkt. Gradje en ik waren toen een team. Ik was toen in dienst van Numac. Dat ben ik nog steeds, maar nu met een 0-uren contract, want ik ben nu met pensioen. Je moet wat doen om niet in te kakken.
Dat je in Tsjechie woonde, kwam ik te weten van Sudes. Sudes en ik hebben een tijd samen gewerkt bij Nutricia. We hebben daar nog leuke herinneringen opgehaald van de tijd bij Nestle.De naam die ik gebruik is door een van de medewerkers van Nestle aan mij gegeven, omdat ik volgens hem zo vaak in de cantine zat te roken. Gaat er nu een lichtje branden?
Ik kwam toevallig bij dit forum terecht en ik dacht laat ik eens reageren.
Laat het je goed gaan in Tjechie en mischien tot ziens.
 
Ik weet niet of je mij nog kent, maar ..... Gaat er nu een lichtje branden?
Hey Tiny Cantiny, jazeker, er gaat een heel fel lichtje branden. Je was ook een weekje (of langer ?) in Olomouc. We hebben altijd leuk gewerkt in Elst. In het begin was het leuk werken bij Nestle in Tsjechie. Nu is het horror.
Nestle wil het grootste en ook beste voedingsmiddelen producerende bedrijf worden. Daarvoor zijn allerlei projecten gelanceerd die mij het leven erg zuur maken. Ik denk niet dat ik nog lang bij Nestle blijf werken. Wat een ellende.
Denk nog vaak terug aan Elst. Daar was het OK.
Verder woon ik nog steeds bij m'n vriendin, ik spreek inmiddels redelijk goed Tsjechisch, maar ik zal ooit wel weer teruggaan naar Nederland, denk ik.
Hoop dat het goed met je gaat, en laat nog eens wat horen, OK ?

Groetjes, Ruud
 
Bovenaan