Nieuw: John

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

  1. hallo ik ben john,dit is natuurlijk de beste manier om ervaringen uit te wisselen.ik ben pas 2 keer in tsjechie geweest,maar kan misschien wel al een beetje info geven over camping na spici en camping osek,alsook over hrensko prebischtor de klammen.en karlovivary(vergeef spelfouten).ook kan ik de tsjechiesche spoorwegen aanbevelen.en heb misschien wat tips over handelen met de vietnamezen
 
R

Rijk&

Guest
Hallo John,

Wat handelen met Vietnamezen betreft ben ik heel nieuwsgierig, we zullen wellicht daar een hoop van kunnen leren.
 

char

† In Memoriam
John, van harte welkom!!! Je zult op dit forum voorlopig niet uitgelezen raken!... En elke, geschreven, bijdrage is welkom.
Die camping in Osek, is dat die camping met dat hele grote (vergane glorie) zwembad?
Carlo.
 
De klammen zijn diepe kloven waar de rivier kamenice doorheen stroomd.deze kan men bezichtigen vanuit een bootje (gondel).

Vanuit decin naar de duitse grens langs de labe (elbe),net voor de grens hrensko,rechts het dorp in, erg (toeristisch),rij zo ver mogelijk door want die bus heeft westerse prijsen en parkeren moet je bij de vietnamesen.Ben er vroeg bij want anders red je het niet in een dag.

Als je weer bijna het dorp uit bent,ligt recht een terrasje waarlangs een wandelpad loopt.Hiervoor mag je betalen,dat je er mag lopen,erg mooi langs de kamenice twee kilometer naar de bootjes.Daar kom je bij een terras waar je nog geen glas water kunt krijgen,en kun je in een bootje stappen,(eerst betalen) ik vroeg waar kom ik dan uit?
(Ja oben) zegt die man ,ik vroeg en terrug dan?Ja dan moest ik weer een kaartje kopen.Nou ze zijn niet stom,die tsjechen.Eerlijk is eerlijk,die prijzen vielen wel mee,en de tocht is adembenemend.

Prebischtor
Die andere benaming is te moeilijk schrijven.

Terrug uit de bootjes weer langs die rivier,kom je weer in het dorp.
Dan heb je dus al 5 kilometer gelopen.mag je het dorp uitwandelen oostelijk berg op weer 2 kilometer boven buigt de weg naar rechts,ga je rechtdoor het bos in.
Onderschat dit niet.45 min.wanneer je goed doorloopt gemiddeld 30% stijging,goede schoenen,drinken, en een beetje conditie,aangeraden.Wij hadden dit allemaal....niet,dus dat werd puffen.Vergeet niet onderweg een keer om te kijken,prachtig.
Eenmaal boven aangekomen loop je door een poortje (intree)
wacht de beloning,eerst een pivo en dan dat uitzicht.
Om dat te beschrijven moet je een dichter zijn.
Ik weet nog niet hoe ik foto's moet bijvoegen maar die volgen.
Ohja,je kunt van daaruit nog hoger,je bent moe,maar als je dit niet doet krijg je echt spijt,wanneer je de verhalen hoort van diegenen die dit wel hebben gedaan.
De weg terrug gaat stukken gemakkelijker,berg af.
 
ik herken je verhaal want ik ben er ook geweest en vond het er best leuk. de eerst keer was het pad gratis en was er goedkope parkeerplek bij hotel. de 2de keer( jaar later) moest je betalen voor het pad en ook nog naar dure parkeerplaats toe.
:bloos2:
 
Bovenaan