Nieuw in Vrchlabi : zoutgrot

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

pepo

† In Memoriam
Jan, ik wil jouw positieve ervaringen met solna jeskyne niet beinvloeden, maar kun je mij vertelen, of de zeezout (??) hieraan echt meehelpt? Ik, noordhollander, passeer tijdens mijn verblijf in Tsjechie dagelijks een solna jeskyne (vroeger een dorpswinkel met een woninkje er achter, geen grot dus) en ieder keer denk ik: een wandeling op het NH strand - werkt dat ook zo? Beter? Een Tsjech kan ik dat niet vragen, die weet het verschil niet. En ik ga niet er in.
Het barst van deze uitvindingen in Tsjechie laatste 2 jaar of zo iets.
 
In Nederland woonden wij ongeveer 200 meter van het Noordzeestrand. Met wat wind had je altijd zoute lippen. Vanavond in deze grot ( het is geen echte grot, maar een nagebouwde ) had ik hetzelfde : zoute lippen.
Het rustgevende zal niet alleen komen van het zout, maar zal ook veroorzaakt worden door het feit dat je daar in een rustige omgeving, heerlijk op een stoel zit, met rustige muziek.
 
Ik heb van mensen ook gehoord dat deze zeer positief werken.

Wij wonen bij de zee...heerlijk... onze zoon met astma is hier zeer gebaat bij..als hij verkouden is lopen we een eind bij de dijk..je wilt niet weten wat er los komt ??? ( ik weet het wel.. brrrr)
Zoute lippen heb ik iedere dag,want ik doe elke morgen een rondje..kijk op de dijk naar Schiermonnikoog en ik ben een gelukkig mens..
Zoutgrotten in Tsjechie...ik ga ze in februari zeker bezoeken want ik ben benieuwd

en inderdaad de zee in noordholland maar ook de waddenzee werkt net zo !!
ik hou ervan !!!
 

kuurgast

Donateur
Ik weet niet of ik de enige ben maar mijn laptop liep vast bij de link.Google Vertaling deed niets en gewoon de site bekijken;duurde lang voor hij gereed was en toen ik naar de foto's wilde liep mijn laptop vast.:(
 
Bovenaan