Nieuw dinopark in Liberec geopend

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Als je dit park dus op zondag bezoekt, betaal je voor een gezin met 2 grote kinderen (+15j.) min of meer 25 euro aan inkom.
Is dit niet veel voor de doorsnee Tsjech?
Hierbij vergelijk ik ook de inkomprijs van de botanische tuin in Liberec, 22.50 euro, (onze kinderen werden er voor vol aangerekend; 14&15j), terwijl we in de Nationale Plantentuin van Meise (Brussel- België) maar 10 euro betaalden (studenten gratis)
http://www.br.fgov.be/PUBLIC/GENERAL/GENERALNL/admissionpricesnl.php)
http://www.botaniliberec.cz/angl-kontakt.php
Zelfs indien ze daar hun inkomprijzen correct zouden toepassen tel ik nog +/- 17 euro!
Ik vraag me af of deze prijzen niet overdreven zijn in vergelijking met het inkomen van de doorsnee Tsjech...
Of zit ik ernaast?
 
De prijzen voor dierentuinen, attractieparken etc zijn in Tsjechië inderdaad de laatste jaren (veel) duurder geworden.
€6,00 entree is voor ons Nederlanders naar verhouding goedkoop, voor veel Tsjechen zal het een behoorlijke prijs zijn. Als ik kijk naar de entreeprijzen van Nederlandse parken val ik ook steil achterover, voor (grote) gezinnen met een modaal inkomen bijna niet meer te betalen.

PrScreen_ 2012.02.05_001.jpg
 
Hoi hoi,

Wij zijn in mei geweest.
De prijs vonden we erg meevallen, we waren voor ons gezin (4ren) nog geen 15 euro kwijt!
Zowel wij als de kinderen vonden het erg leuk.
Het zijn 3 verdiepingen en je komt van alles tegen! Bewegende dino's, holbewoners!
Op de middelste verdieping heb je een plek waar je iets eten kunt, een 3d film kunt kijken (erg leuk! niet gesproken dus voor iedereen begrijpbaar!!), een zandbak met spulletjes zodat je een dinoskelet kunt opgraven en een geweldig speel- en klimgebeuren, zo lopen de kinderen door de dino's heen. Wat ook favoriet was van mijn zoontje, was een hele grote robotdino die je kunt besturen!

2012-06-01 10.38.52.jpg 2012-06-01 10.42.28.jpg 2012-06-01 12.04.24.jpg
 
Leuk! Ga het onthouden voor als we weer een keer in die regio zijn. Onze jongste van bijna 2 is gek op dino's, en ook op hun skeletten blijkbaar: hij riep afgelopen week helemaal verheugd JAAA!!! DINO!!! toen we in Naturalis de zaal van Trix binnen liepen.
 
Er zijn naast het Dinopark in Liberec nog twee dinoparken in Bohemen van dezelfde organisatie/uitbater:
Dinopark Plzeň en Dinopark Praha .
Verder liggen er in Moravië ook nog twee, namelijk in Ostrava en in Vyškov
Die in Plzeň en in Vyškov maken onderdeel uit van een dierentuin.
Niet alleen kids kunnen zich trouwens amuseren met dino's.
Op de profielfoto links zie je ondergetekende met veel plezier in (echte) dinosaurier-sporen lopen.
Ooit eens gedaan in Frankrijk.
Ook zonder 3D modellen besef je tijdens het van afdruk naar afdruk springen dat die beesten enorm groot moeten zijn geweest.

Bloodwoosj+volgt+een+diplodocus.jpg

in de sporen van een planteneter

Bloomefiemel+volgt+een+theropode.jpg

in de sporen van een vleeseter

Walk+the+dinosaur.jpg
 
Bovenaan