Neurazy en omgeving. Wat te doen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In een opwelling hebben we omdat we het huis geweldig vonden een vakantie geboekt na Neurazy (bij pilsen)
Nu ben ik hier op de site aan't snuffelen wat er allemaal in omstreken te doen is, maar buiten Pilsen kom ik maar weinig tegen. Ik ben dan ook bang dat ik een mis boeking gedaan heb. We gaan er heen van 14 tot 28 augustus.

We bezoeken graag markten (rommelmarkten), weet iemand of deze er in de buurt zijn (hoef niet perse met vietnamezen te zijn) en wanneer?

En waar kan je leuk winkelen?

Ik kan nergens vinden of er een grote supermarkt in de buurt zit. Weet iemand dit?

En dan mijn laatste vraag, is er een dierentuin in de buurt voor onze dochter van 3. Of iets anders waar we met haar heen kunnen (kermis of atractiepark of zo)

Bedankt alvast voor de genomen moeite.

Vera
 
supermarkten in plzen: TESCO 3x
plaza in het centrum
Olympia, iets buiten plzen

van 13 - 15 augustus folklore in Domazlice

Švihov - waterslot ruine

uvodni_obrazek_01.jpg



www.zooplzen.cz

rondvaart op het stuwmeer hracholusky

www.hracholuzky.cz

koffie drinken bij camyl in svihov!!!:top:
 

kuurgast

Donateur
Er is in Nepomuk een amusement park.

* Grenzend aan de benzinepomp "Pyramid"
* Ruimte van 10.000 m2
* Toegang CZK 70 (hele dag) / persoon
Juli / augustus
Ma - vr 12.00 tot 18,00
Za - zo 10.00 tot 18,00

* Sport-en recreatiemogelijkheden voor kinderen en volwassenen
* Jungle klimrek, zandbak, glijbanen, schommels, trampolines
* Volleybal, korfbal, handbal, voetbal, tennis,darts, jeu de boules
* zwembad met douches
* Zoo Corner ( struisvogels, apen, papegaaien en andere huisdieren)
* Tentoonstelling van landbouwmachines uit de vorige eeuw
* Er is de mogelijkheid van verfrissingen: dranken, gebak,ijs,souvenirs

Plzenska 16, 335 01 Nepomuk
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hier staat het cor: http://www.nepomucko.cz/vypis.php?rubrika=216#

Google vertaling (zonder verbetering);) :

Amusement Park Pyramid Nepomuk
Attracties voor jong en oudere kinderen
Auteur van het artikel: Miroslav Silovsky, gepubliceerd: 20-2-2007, luidt als volgt: 14.410

Twee jaar hielden we onze familie bezoek aan een pretpark in Nepomuk. Grote fout! Voor mij was het echt aangenaam verrast hoeveel plezier onze dochter (en wij ook) kunnen worden gebruikt voor 70 CZK ticket. Zeker Neem uw camera, of u over de vangst uw kinderen zien hoe vrij door vriendelijke struisvogel , hoe konijnen feed baby , kijken naar de kippen, schapen, apen, papegaaien of woede op vele attracties van een zandbak, schommels , klimrekken, glijbanen het starten van een grote trampoline, extreme schommelende boot, een echte ketting carrousel, enz. Het park bevat ook speeltuinen geschikt voor volleybal, voetbal, bowling, darts, tafels voor ping-pong, een peuterbad. Er is ook een snackbar met koffie, thee, sap, bier, ijs en een paar snelle warme maaltijd. Kinderen op de stand, kunt u koopt een souvenir of speelgoed. Alle complexe Attraction (rotondes met speelgoedautootjes, řetízkáče enz.) professionele service. Terwijl u zich ontspant onder een paraplu, drinken bier en gebakken kaas, uw kleinste kind zal in de schaduw van een boom slapen in een rustige hoek van een groot park, zodat de oudere kinderen, getest op 70 kronen per dag als een vergelijkbaar bedrag aan ervaring Matějské bedevaart. En dat doen ze niet daar heen te gaan in Praag, staat tussen een struisvogel! Dus kom en ontspannen en te voeren op de Nepomuk en zeker een voorbehoud maken tot meer dan een paar uur te bezoeken.
Het gebied op slechts een korte loopafstand van het dichtstbijzijnde tankstation Pyramid, net voor de afrit van Nepomuk op de hoofdweg. Oppervlakte van het gebied is 10 000 m 2. Niettemin, het is gelegen in de buurt van de weg, niet luidruchtig, maar zeer aangename, vol met groen, bomen.
Entree: 70 CZK / persoon / dag voor schoolexcursies 55 CZK per persoon / per dag (onderhoud vrij, een rondleiding moet vooraf gereserveerd worden)
Openingstijden: mei (za + zo 10 tot 18 uur), juni (12-18 uur vr, za + zo 10-18 uur), juli en augustus (ma-vr 12-18 uur, za + zo 10-18 uur ), september en oktober (za + zo 10-18 uur)
Contact Telefoon: (degene die verantwoordelijk is Flachs) 377 246 164 of mobiel 608 113 301
Adres: Plzenska 16, Nepomuk, 335 01
 
En mijn zwager en schoonzus zijn er geweest met de kinderen en het is echt leuk.
Radyne een burcht net onder Plzen is erg leuk je kijkt daar over heel Plzen en wijde omgeving. Er zijn nog veel meer kastelen in de buurt maar dat kan je zo opzoeken op internet. Als je naar de Zoo gaa, deze ligt tegen een heuvel dan zou ik beneden beginnen want het is een aardige klim met kleine kinderen.

A3.
 
Wow, wat super van jullie dat jullie ons al zoveel informatie geven.

We gaan sowieso een dag na de zoo in Pilsen.
Misschien nog na de zoo in Praag.
(dochterlief vind dierentuinen geweldig ;))

Ik denk dat we een dagje na Klatovy gaan
Een dagje Karlovy vary of misschien toch richting Lipno meer
(het maakt ons niet uit om voor een dagtrip langer te moeten reizen)

En dat park in Nepomuk is ook de moeite waard om te bezoeken zo te zien. (bedankt voor de vertaling, want ik kan zelf geen woord Tsjechisch lezen)

Ik weet dat op maandag markt is in Klatovy
En op woensdag in [FONT=&quot]Domažlice[/FONT]
Weet iemand toevallig of deze de moeite waard zijn om te bezoeken of evt een andere markt weet voor ons. En svp ook de tijden waarop de markten zijn.

We willen ook nog na de Asia markt in Cheb gaan (Dragon Bazar). Bestaat deze nog, weet iemand dit?

Alweer super bedankt voor jullie moeite.
Groeten,
Vera
 

kuurgast

Donateur
Neurazy heeft een openluchtbioscoop.(breedbeeld)

Cinema is in bedrijf sinds 1985 en altijd van half mei tot begin september. Het ligt bijna aan het einde van het dorp in het steile terrein, omgeven door bossen. De campus theater is beschikbaar voor bezoekers met een drankje en een buffet. Capaciteit tot 520 zitplaatsen. Cinema is eigendom van de gemeente.

neurazy.cz bij Letní Kino > Srpen staat het programma van augustus.
 
Zelezna Ruda

Als je toch naar Zelezna Ruda zit net over de grens de Arber, hier kan je met de kabelbaan van de Arber [www.arber.de] naast het hoogste punt van de regio.Bij de arbersee kan je waterfietsen en is ook een soort sprookjespark en op de Silberberg kan je rodelen en is ook een atractieparkje.Hele mooie souvenirs kan je kopen bij Joska www.joska.de bv. een mooi kristallen glas met wat erop gegraveerd.Hier worden dagelijks ook demonstraties glasblazen gegeven .
 
Ik denk dat we een dagje na Klatovy gaan
Een dagje Karlovy vary of misschien toch richting Lipno meer
(het maakt ons niet uit om voor een dagtrip langer te moeten reizen)

Hou er bij de keuze van je reisdoelen wel rekening mee, dat je op de 2-baans wegen maximaal 50 km/h rijden kunt! Ik heb me daarin ook enkele malen pijnlijk vergist!
 
@ iedereen. Dank jullie wel voor de vele info. Ik heb weer wat te lezen vandaag.

@ Kuurgast. Het gaat me niet om de (nep)merk kleding die de vietnamesen verkopen, want dat is toch allemaal prul, en ik ga het risico niet lopen op een flinke boete, maar we vinden het gewoon heerlijk om markten af te struinen, dus wie nog tips heeft van leuke markten, ik hoor het graag.
 

Tabe

† In Memoriam
Neurazy.
We kennen dit dorpje, enkele kilometers van Nepomuk in de richting van Planice. Een typisch Tsjechisch dorpje waar er zoveel van zijn in Tsjechie. Op zich een leuk dorpje om van daaruit dagtrips te maken. Plzen met zijn winkels op ongeveer 45 kilometer. Praag op anderhalf uur rijden. (denk om wegenvignet). Klatovy op ongeveer 22 kilometer( aan te raden om via Planice te rijden). Alle winkels zijn hier te vinden, Tesco, Hypernova, OBI, Kaufland, maar ook veel gezellige winkeltjes op en aan het Marktplein. Een bezoek aan de katacomben van de kerk op het marktplein is een aanrader ivm de mummies. Verder zijn in Klatovy verschillende redelijke restaurants te vinden. Zelesna Ruda is wat verder weg, maar is te doen. Een aardig berg- en natuurgebied. Persoonlijk heb ik het niet zo op die, voornamelijk op toeristen gerichte Vietnamese winkeltjes, maar ieder zijn meug. Op weg naar Zelesna Ruda zou ik kiezen voor de route via Sucice (Slot Rabi) met zijn mooie stadscentrum. De route naar Zelesna Ruda loopt door een schitterend, bijna ongerept natuurgebied. (voormalig militair gebied).
Elk jaar zijn er in deze streek wel festiviteiten in de steden Nepomuk, Klatovy en b.v. Domazlice. Gezellige jaarmarkten vaak met een kermis of oldtimershow erbij.

Maar verwacht in dit gebied geen grote toeristische attracties, zoals pretparken, grote zwembaden, vlooienmarkten etc. Op dat gebied staat Tsjechie nog in de kinderschoenen.

En ik kan me indenken dat je niet elke dag zelf wilt gaan koken. Er zijn enkele goede restaurants in de buurt van Neurazy. In Sobesuky (richting Nepomuk)is een steakhouse waar goed te eten is. Dit is een voormalige dorpskroeg die omgebouwd is tot restaurant. Dit restaurant is voor Tsjechische begrippen redelijk duur. Onze "aanrader" ligt de andere kant op; richting Planice in het dorp Blizanovy. Voor een zeer redelijke prijs kun je goed eten bij Frau Anna. We komen hier al 18 jaar en we zijn daar nog nooit teleurgesteld.
http://www.tsjechie.net/board/f23/frau-anna-in-blizanovy-7417.html
Verder, als je in de buurt van Zbyslav bent, en we zijn thuis, dan ben je van harte welkom voor een bakkie koffie of een pivootje.
Met tomtom binnendoor zo'n 15 kilometer van Neurazy.

Maak er een leuke vakantie en geniet van de mooie natuur daar in die streek.
 
Bovenaan