Net terug uit Svoboda nad Upou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

we (mijn vriendin en ik) zijn net terug van 2 weken Tsjechie. We logeerden in Blue Pension in Svoboda n Upou. Echt een geweldig pension, ik kan het iedereen aanraden. Het is niet groot, er zijn maar 5 kamers, maar de gastheer en gastvrouw zijn echt heel aardig, behulpzaam, en ze spreken allebei Engels, wat een stuk makkelijker is dan Tsjechisch ;) .

Voor mij was het de 1e keer in Tsjechie, mijn vriendin was er al vaker geweest.
Tsjechie is echt een heel mooi land, en nog voordelig ook. We zijn gaan uit eten, in 4-sterren restaurant bij Pension Vladimir in Janske Lazne. We hadden een super-deluxe 3 gangenmenu, en dat was uiteindelijk czk 750, zo'n Euro 25,00, dus 12,50 per persoon (!).

Het enige waar ik de eerste dagen veel moeite mee had was het rijden in de bergen, en die Tsjechen die als gekken rijden. Op de meest onmogelijke plaatsen gaan ze je inhalen, en snijden je zomaar af, als je niet op tijd opzij gaat, echt asociaal soms. De wegen zijn ook niet echt geweldig, volop kuilen en op sommige plaatsen is de vangrail opgebouwd uit "5 lucifershoutjes en een ijzerdraadje". Nu weet ik waarom wij Hollanders wegenbelasting betalen..... :oeps:

Verder is mijn algemene indruk van Tsjechie een warm, gastvrij land. De mensen zijn vriendelijk, (behalve in hun Skoda dan :-).... en de natuur is vooral in het Reuzengebergte echt mooi. We willen volgend jaar weer gaan, en dan nemen we onze hond mee !! :confused:

Groetjes van Peter en Patricia.
 
Prodigy72 schreef:
we (mijn vriendin en ik) zijn net terug van 2 weken Tsjechie. We logeerden in Blue Pension in Svoboda n Upou. Echt een geweldig pension, ik kan het iedereen aanraden.
Leuk hoor dat het jullie ook zo goed bevallen is!! Wij hebben t echt super gehad in Blue pension, 2 weken schitterend weer dus de kids elke dag in t zwembad en pa en ma s avonds in de sauna :deuk:
De ontbijtjes van Ivana zijn ook lekker he??

Trouwens wat vond je van de serveerster in het restaurant in Svoboda tegenover de bowlingbaan?
Bij Helena ook lekker gegeten en Otto een dikke tip gegeven!!

Was Ronnie nog aan het wildplassen?
 
Hallo Peter en Patricia,

Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad, volgend jaar dus weer:)
Trouwens, bij ons op de camping was een jongen die we nauwelijks konden verstaan, het woordje Skoda zei hij veelvuldig. We hebben gevraagd wat het betekende met ons Tsjechië boekje in de hand en hij wees aan ;"Jammer".;)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Leuk dat jullie het naar de zin hebben gehad, ik vind het wel meevallen met de rijstijl van de Tsjechen en Ivana, is daar een foto van, valt ze in de categorie OLW?
 
Het is net als met spruitjes, de een vindt ze lekker, de ander spuugt er op. Maar naar algemeen Nederlandse mannensmaak is er prima naar te kijken. Uitstraling is royaal aanwezig in ieder geval :D
 
Hey wij gaan in de zomer ook naar svoboda nad upou! heb je nog tips van wat we absoluut moeten doen behalve mountainbiken/wandelelen/klimmen? Hoe duur is fietsen huren weet je dat toevallig en kun je ook ergens bungeejumpen (h)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Hey wij gaan in de zomer ook naar svoboda nad upou! ......kun je ook ergens bungeejumpen (h)

Hier zal je wel iets vinden bungyjump.cz Het is echter in Loket, gans aan de andere kant van Tsjechië. De hoogste lokatie in Tsjechië is 55 meter. Er staan een aantal videos op de site. Ook prijzen staan vermeld.


Ook nog deze bungeejumping.cz

Verder paragliding in Spindleruv Mlyn spmlyn.com en dat is wel heel dicht in de buurt.
 
Bungeejumpen doen we natuurlijk pas de tweede week van ons bezoek.. in geval van benen breken hebben we dan in ieder geval al 1 leuke week gehad:D
Jammer dat dat echte bungeejumpen zo ver van ons af is.. lijkt me echt megavet!
 
Bovenaan