Nederlandse wijk in Olomouc

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Google Translate zegt:
..... Nederlandse wijk project uitgevoerd door een groep van grote Nederlandse beleggers. Deze sterke investeringsgroep - CERE investeren ..... in Centraal en Oost Europa ..... met inbegrip van de Tsjechische Republiek ..... sinds 1999. Investeringen zijn vooral gericht op kwalitatief hoogwaardige woningbouwprojecten in aantrekkelijke locaties.
Dat is er dus Nederlands aan.
 
vinex_een_mislukt_experiment__2_3mt77j.jpg

Een Nederlandse wijk ziet er toch zo uit....
Of zo
32763897.jpg
 
Lijkt wel wat op naoorlogse Nederlandse bouwconcepten waarin wij al lang niet meer willen wonen.

Shanti, waar zijn die hierboven afgebeelde misdaden tegen de menselijkheid gebouwd?
 
Ze verplaatsen de Nederlandse communisten-blokken nu ook naar Tsjechië!
Jammer dat ze de duidelijk herkenbare NL-flats en kantoren willen gaan bouwen in Tsjechië.
Lijkt wel wat op naoorlogse Nederlandse bouwconcepten waarin wij al lang niet meer willen wonen.
Niet afgaan op de plaatjes van maar één bouwproject. Als ik kijk naar de gebouwen die zij tot nu toe in Tsjechië hebben neergezet, vind ik niet dat deze investeerders zich hoeven te schamen.

Zie de website: www.cereinvest.cz
 
Engelstalige website van cereinvest geeft niet echt duidelijkheid wie die NL-investeerders zijn.
Obchodní rejstřík/handelsregister geeft klein beetje informatie.
Handelsregister geeft genoeg duidelijkheid, wel even doorpakken in Nederland en je weet wie er achter zit.

deze woningen zullen ongetwijfeld aan de normen voldoen, maar voor welke doelgroep zijn deze bestemd,
laten we hopen dat er niet te veel economische slachtoffers vallen in deze roerige tijden.
 
Jeetje, misdaden tegen de menselijkheid.
Er is geen land ter wereld waar eenieder fatsoenlijk en in goede woningen woont.
Ik vind er niets mis mee wat er gemaakt gaat worden.
Bouwfonds heeft een aantal jaren geleden geprobeerd om vrijstaande woningen te realiseren in Tsjechie.
Totaal mislukt.
Het project is omgezet in appartementen en toen bleek het verkoopbaar.
Vermoedelijk denken de Tsjechen nog aan een vrijstaande woningen: met je kouwuh klauwuh houtjes hakku in de wintuh in een kouwuh ruimtuh.
Doorgaan zou ik zo zeggen, bouw en investeer met plezier.
 
Bouwfonds heeft een aantal jaren geleden geprobeerd om vrijstaande woningen te realiseren in Tsjechie.
Totaal mislukt.
Het project is omgezet in appartementen en toen bleek het verkoopbaar.
Vermoedelijk denken de Tsjechen nog aan een vrijstaande woningen: met je kouwuh klauwuh houtjes hakku in de wintuh in een kouwuh ruimtuh.

Ik denk eerder dat de huizen te duur zouden zijn.
Als je ziet dat je voor 2 milioen kc een 101m^2 Okal huisje kunt kopen, doen mensen dat eerder geheel naar eigen smaak denk ik.
Of ze gaan zelf aan de gang met bouwen.

Apartementen zijn idd gewoon makkelijk en afhankelijk van de locatie, nog redelijk betaalbaar.

M'n nichtje is makelaar in Olomouc, zal eens aan haar vragen wat ze hier van vind haha
 
Bovenaan