Nederlandse of Tsjechische bankrekening?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wat is wijsheid? Wanneer je in Tsjechië woont en daar ook je belasting afdraagt, maar je inkomen komt vanuit Nederland, is het dan handiger/verstandiger om dit over te laten maken naar een Nederlandse bankrekening of op een Tsjechische?:denk:
 
Heb die toevallig net bekeken en ik eerlijk gezegd ook niet. Ik wacht nog even af op wat Paypal te zeggen heeft, want zij zijn niet erg duidelijk over hoeveel kosten zij berekenen, maar anders hou ik het ook op transferwise.

Transferwise heb ik vandaag ook ontdekt idd en ziet er heel redelijk uit vergeleken met sommige anderen. Ik heb een e-mail naar Paypal gestuurd met de vraag om duidelijkheid over hun kosten. Mochten ze die geven en die vallen beter uit dan transferwise, dan laat ik het hier weten. Maar voorlopig staat deze op 1.
 
Van Paypal heb ik nog niets terug gehoord na mijn vraag over de kosten die zij berekenen.

Inmiddels ben ik nog een andere transfer bank tegengekomen op het net, met de naam Currency Fair. Uiteindelijk lijken zij de goedkoopste te zijn die ik tot nu toe heb kunnen vinden. Het “addertje” hier is alleen wel dat je bij hun geen haast moet hebben met het geld. Zij wachten gewoon een paar dagen af tot de koers het gunstigst is. https://www.dutchdownunder.nl/transferwise-vs-currency-fair/

Mijn conclusie tot nu toe: voor een noodzakelijke snelle transfer zou ik zelf kiezen voor transferwise en voor de rest van de overschrijvingen die geen haast hebben, zou ik nu kiezen voor Currency Fair.

Het ziet er naar uit dat een bankrekening in Tsjechië openen toch gunstiger is om te doen en het geld dan via een van deze twee transferbanken daar naar toe over te schrijven. Mocht iemand dit toch anders zien of nog iets beters te weten, hoor ik het graag.

Dank voor de reacties tot nu toe en ik hoop dat jullie ook iets hebben aan mijn info. :)
 
Ik heb TransferWise geprobeerd en moet zeggen: niet slecht. Een koers van 1€/25,713 czk kosten op 50€/0,69 eurocent.
En geen kosten op je CZ account (wordt in kronen gestort). Voor mij voortaan TranserWise, ook een hele makkelijke app te downloaden.
 
Bovenaan