Nederlandse kopschoppers opgepakt in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nederlandse kopschoppers opgepakt in Praag

Updated 16 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND


PRAAG - Update - Vijf van de zeven Nederlandse mannen die zijn opgepakt in Praag voor de zware mishandeling van een ober, worden vervolgd. Dat laat de politie weten. Op videobeelden uit Tsjechië (zie video hieronder), is te zien hoe meerdere mannen op diens hoofd trappen en slaan.

d9e00712-47d2-11e8-aba5-f78bac96d28d.jpg


De ober, de 36-jarige Mirek, vertelde volgens Tsjechische media zaterdag aan de Nederlanders dat ze niet hun eigen alcoholische drank mochten drinken. Daarna ontstond een ruzie.


Op videobeelden is te zien hoe het slachtoffer zwaar wordt toegetakeld. Meerdere mannen schoppen en slaan tegen zijn hoofd, zo blijkt uit beelden, waarvan De Telegraaf slechts een gedeelte kan overnemen.
De zeven mannen doen volgens diezelfde media aan kickboksen of boksen, vermoedelijk op amateurbasis, zo stelt de Tsjechische politie. Twee van hen worden verdacht van toebrengen van zwaar lichamelijk letsel, drie van (poging tot) mishandeling. Twee anderen worden vrijgelaten omdat ze juist de boel ’wilden kalmeren’, aldus de politie.

Na het incident zou de ober zwaargewond zijn geraakt, onder meer aan zijn oog. Hij moest een operatie ondergaan. Volgens de krant Blesk was Mirek na het incident ’in levensgevaar’.

Heldere beelden
De politie zou de mannen kennen. Ze zijn vaker in Tsjechië geweest. Bovendien wordt ook een incident op vrijdag bekeken. Toen werd een vrouw lastiggevallen in een bar, waarna een ruzie ontstond. Of de Nederlanders hierbij betrokken waren, wordt onderzocht.

De Nederlanders werden maandagavond opgepakt op het vliegveld, nadat de politie een grote zoekactie hield.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt dat zeven Nederlanders zijn gearresteerd, en twee van hen inmiddels zijn vrijgelaten.

Arrestatie
Tsjechische media hebben nieuwe videobeelden van de arrestatie gepubliceerd waarop de mannen duidelijk zichtbaar zijn.
 
Ik kan alleen maar zeggen "Mooi", vastzetten die badgasten. Tot 10 jaar kunnen ze krijgen en mogen ze krijgen. Moet je die met dat gele shirt op de video eens zien..... wat is dat voor vent joh?

Niet te geloven.
 
Eencelligen, protoplasma.
Van dezelfde categorie als die, die met de snelbus/boot/vliegtuig vanuit Engeland, Amsterdam onveilig maken.
Goedkope Zuipers.
Unieke kans dus: FF doorpakken en over 6 maandjes weer terug, of later.
 
Hoe bedoel je? Wat is de zin van tweemaal hetzelfde onderwerp aankaarten op het forum, dat maakt de boel alleen maar onoverzichtelijk... :oeps:
 
Haal dan maar weg??? Jij denkt zeker dat ik altijd een vlakgummetje op zak heb? :lmfao:
Maakt niet uit, smiley, het viel me alleen op; ik kan het maar niet laten na al die jaren als moderator. Mijn afwijking, sorry... :bloos2:
 
Laatst bewerkt:
Een deel v d mensheid is bezig met verkeerde dingen, agressie in allerlei vormen, in sport, elkaar voor de kop slaan tot de ander half dood neer valt, is dat sport?
Op T.V. , om 5 uur in de middag begint het al met moorden, en dat gaat maar door tot diep in de nacht, 30 % v d T.V.zenders kunnen wij sluiten, als wij die onzin verbieden, in wat voor wereld groeien onze kinderen op?
Wapens, helaas hebben we op het moment een aantal figuren in de politiek op deze wereld die een slecht voorbeeld geven, namen hoef ik niet te noemen.
De wereld heeft niet steeds meer wapens nodig, geeft alleen maar meer conflicten, en bombarderen lost niets op, mensen die op dit soort leiders stemmen, zouden zich af moeten vragen wat voor soort mens ze daar steunen.
Geloof; als iemand wat wil geloven, moet hij of zij dat zelf weten, maar als hij meent daarvoor anderen te moeten doodslaan, ben ik er klaar mee, bij het ontbijt het nieuws bekijken, bederft je hele dag.
Aan de andere kant zijn er zoveel lieve aardige mensen op deze wereld, die in vrede bezig zijn met hun werk, hobby's , kunst, met hun handen, iets maken, met hun geest iets bedenken wat de wereld verder brengt, maar die zijn kennelijk te saai, berichten v criminelen is interessanter
 
Cliënten herkennen trainer op Praag-video



Door JANNES VAN ROERMUND

Updated Gisteren, 23:22
Gisteren, 22:29 in BINNENLAND

PRAAG - Cliënten van hem zijn „in shock.” Ze herkennen hun fitnesstrainer op de openbaar gemaakte videobeelden van een zware mishandeling in Praag, waarbij een ober dit weekend hard tegen zijn hoofd wordt geslagen en geschopt. Zeven Nederlanders werden aangehouden.

9b1e34e4-4805-11e8-8b17-515d1de79b1e.jpg

Deze foto werd maandag gedeeld door de trainer (uiterst rechts) van Jeroen, met Praag als locatieaanduiding.

Ⓒ INSTAGRAM


„Ik ben gewoon in shock, echt in shock. Niet te geloven, dat is mijn trainer!”, vertelt Jeroen*. Hij traint al bijna een jaar in een sportschool uit de Haagse regio en herkende, samen met vrienden, zijn fitnesstrainer op videobeelden en gedetailleerde politiefoto’s die Tsjechische media publiceerden.

„Hij is een hele rustige jongen, traint voor zichzelf, is heel serieus bezig als personal trainer. Dat hij degene is die zo enorm aan het meppen is…. Niet normaal, onvoorstelbaar.”
Op videobeelden is te zien hoe de 36-jarige ober Mirek zwaar wordt toegetakeld. Volgens lokale media raakte hij zwaargewond, onder meer aan zijn oog, en was hij na het incident ’in levensgevaar’. Hoe de 36-jarige Mirek het na de operatie maakt, is niet bekend.

’Stond te trillen’
De mishandeling gaat inmiddels rond onder bekenden en cliënten van de trainer. De Telegraaf zag correspondentie in waaruit blijkt dat meerdere mensen verbouwereerd reageren. Ook een vriend van Jeroen had dinsdagochtend uur nog les, maar de trainer kwam niet opdagen. „Niets voor hem”, wist Jeroen meteen. Daarna sprak hij nog een goede vriendin van zijn trainer. „Die stond te trillen op de benen.”

De zeven Nederlandse mannen zijn allemaal tussen de 24 en 32 jaar oud en doen volgens de Tsjechische politie aan kickboksen of boksen. Jeroen bevestigt dat voor zijn trainer. Ook één van de andere zes mannen die gisteren nog trots poseerden in Praag op een Instagramfoto, deelt op sociale media meerdere foto’s van boks-attributen.

Jeroen, die benadrukt dat ’dit gedrag niet getolereerd mag worden’, hoopt dat zijn trainer wordt gespaard van een celstraf. Zelf heeft hij wel z’n conclusies getrokken. „Ik ga niet met hem verder. Dit is echt niet normaal, buiten alle proporties.”

BEKIJK OOK:

Vijf NL’se kopschoppers vervolgd na schandaal in Praag
*De naam van Jeroen is op zijn verzoek gefingeerd. Zijn identiteit is bij de redactie bekend. Wilt u zelf ook reageren op de mishandeling van de ober? Stuur uw reactie naar j.van.roermund@tmg.nl.
 
Het gaat echt de verkeerde kant op met de samenleving. Steevast veel te lichte bestraffing ook. Overal zie je tegenwoordig van die opgefokte figuren rondlopen. Enkel bezig met hun ego en voor de rest slikken ze anabolen en amfetamines alsof het snoepgoed is. Door die stoffen draaien hun hersenen volledig in de soep. Dit kan je toch geen normale toestanden meer noemen?
Oppakken en voor minstens 10 jaar opsluiten. En verplicht elke dag werk verrichten. Geen slavenarbeid, maar wel werk. En geen luxe. Geen zever van maaltijden kiezen, eisen stellen zoals tv en gsm en weet ik veel wat nog allemaal. Eens zien of ze binnen 10 jaar dan nog zoveel zin zullen hebben om een werkmens invalide te slaan voor een scheve opmerking.
Maar ja, de overheid maakt natuurlijk handig gebruik van de angst en ongelijkheid bij de bevolking. Verdeel en heers, brood en spelen weet je wel...
 
Mmmmmmmmmmmm,
Nou, wees niet verbaast: die 10 jaar gaan er niet komen.
Hoop ophef wel.

Maar, Naming, Blaming & Shaming zullen best hun impact krijgen.
Nu al zeggen leerlingen hun contakt met hun "trainers" op en blijkt er opeens ook een Politieambtenaar bij betrokken te zijn geweest. ( van een bijzondere groep ook nog eens!).

Typisch geval van "In Your Face, Losers!:top:

We gaan weer over tot de orde van de dag.
Amsterdam is ook niet het Walhalla, Brussel ook niet!:ja:
 

kuurgast

Donateur
Nizozemská média odhalila identitu útočníků z Prahy, je mezi nimi policista.
De Nederlandse media onthulden de identiteit van de indringers uit Praag, onder hen een politieagent.

De Nederlandse media publiceerden de identiteit van de mannen die midden in het weekend op brutale wijze de ober aanvielen in het centrum van Praag. Mannen hebben ervaring met boksen en gaan vaak naar de sportschool, een daarvan zelfs een Amsterdamse politieman. De Nederlanders werden vastgehouden op het vliegveld in Ruzyne, waar camera's zijn met speciale software die de gezichten herkent. De politie heeft deze optie echter niet gebruikt.
De hoofdverdachten zijn twee broers, van wie er één als coach werkt en eigenaar is van een fitnessstudio.
Deze buitenlanders hebben vrijdag een vrouw lastig gevallen in een bar in Dlouhá ulici
Bron zpravy.idnes.cz.
Video op praha.idnes.cz.
restaurant Polpo bij winkelcentrum Quadrio.

De ober van het Praagse restaurant Polpo zal zo'n twee maanden lang niet kunnen werken. Hij heeft een deels gebroken kaak, een zware hersenschudding en er zijn zorgen over zijn hevig beschadigde oogkas. ,,De artsen doen er alles aan om hem weer honderd procent te genezen,'' zegt zijn manager Stefan Savic. Bron ad.nl.

De zeven Nederlanders die maandag in Praag werden opgepakt omdat ze een ober het ziekenhuis in sloegen, vierden een vrijgezellenfeestje. De meeste mannen komen uit Den Haag en omgeving. Eén man die bij het incident betrokken was, is agent bij politie Amsterdam, bevestigt een woordvoerder. Hij is alweer vrijgelaten. Sportschoolinstructeur Armin N. lijkt voor de Tsjechische justitie de belangrijkste verdachte. Zijn familie is er kapot van.
De groep was vrijdag vertrokken naar Praag voor een vrijgezellenweekend van Bijen K., zegt een familielid van een van de mannen. K. (geboren in Iran) runt een verhuisbedrijf in Rijswijk. Arash N., de broer van Armin, werkt bij hetzelfde verhuisbedrijf als marketeer. De hele groep (van 24 tot 32 jaar oud) is terug te vinden op Instagram, waar Armin een groepsfoto heeft gepost van de gespierde mannen in Praag.
Bron ad.nl.

Wat me vooral opvalt in de discussies in de Tsjechische kranten is natuurlijk de gebruikelijke opmerkingen over moslims etc , maar ook veel kritiek op de politie. Het duurde een half uur op het vliegveld voordat de mannen werden aangehouden en zaterdag op het plein waren ze nergens te zien.
Hele trieste gebeurtenis. Als je goed naar de video kijkt , zie je dat de ober toch zelf als eerste trappen uitdeelt. Maar de mannen hadden nooit iemand die op de grond ligt zo mogen slaan met hun vechtkunstervaring , dit is een hele laffe daad.
 

PRAAG IS WOEDEND OP
Nederlands sportschooltuig




Door ROB SAVELBERG

Updated Gisteren, 23:11
Gisteren, 23:00 in BINNENLAND

PRAAG - De prachtige stad Praag is onthutst over het Nederlandse sportschooltuig, dat enkele dagen geleden een kelner halfdood schopte. Het imago van ons land heeft hierdoor schade opgelopen, vertellen omstanders. „Ik hoorde dat jullie hooligans zich ook in Rome en Madrid misdragen”, zegt een serveerster.

Ben ik blij dat ik een Tsjechisch kenteken op mijn auto heb!
 
lekkere stemmingmakerij. Net dat je overal wel iemand vindt die het schandalig vindt. of het nu dit is of te hard rijden.
Ze zijn minder blij als de zuipende toeristen weg blijven, het is wel een grote bron van inkomsten.
Ik wil en doe het niet goed praten maar je moet het ook niet opblazen.
 
8 maanden voorwaardelijk( als ik het goed lees) en gelijk het land uit. Dus de eerste 3 komen er goed vanaf. De laatste 2 zullen minder gelukkig zijn. Die zijn hier nog een tijdje te gast.
 
Sorry, ik vind te hard rijden, en iemand half dood slaan, geen vergelijking, een land die dit soort zuipende, snuivende, en slikkende toeristen, als een bron van inkomsten, wil zien, is dom
 
Het is voor Nederlanders in Tsjechië niet leuk dat een aantal "Nederlanders" zich zo misdragen heeft in Praag, maar voor zover ik de commentaren hoor van de Tsjechen hiero hebben die heel goed in de gaten wat voor soort "Nederlanders" het zijn. Het is inderdaad prettiger om nu maar met een Tsjechisch kenteken rond te rijden want je zult altijd zien dat er wat dombo's rondlopen die verhaal gaan halen op mensen die er geen bal mee te maken hebben maar toevallig met een NL kenteken rondrijden omdat ze in hetzelfde land wonen als de daders. Vechtpartijen komen overal voor maar dit is wel behoorlijk extreem, dat je als vechtsportbeoefenaar je met z'n tweeën te buiten gaat om iemand verrot te schoppen vraagt om een extra zware straf, dat valt niet meer onder de categorie mishandeling, maar is een poging tot doodslag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan